۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۵
کد خبر: 82929368
T T
۰ نفر

چشم پزشك:

عینك آفتابی تیره انتخاب كنید

۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۵
کد خبر: 82929368
عینك آفتابی تیره انتخاب كنید

تهران - ایرنا- پزشك فوق تخصص چشم گفت: شیشه تیره برای عینك آفتابی از جمله شیشه دودی رنگ، خاكستری و قهوه ای نسبت به رنگ های دیگر برای سلامت چشم ها مناسب تر است.

دكتر علیرضا كشتكار جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا با اشاره به اهمیت رنگ شیشه عینك آفتابی، افزود: رنگ هایی همچون رنگ صورتی برای عینك آفتابی توصیه نمی شود همچنین اگر رانندگی می كنید عینك آفتابی سبز رنگ هم برای رانندگی خطرناك است.
این پزشك فوق تخصص بیماری های چشم به كسانی كه به مدت طولانی رانندگی می كنند توصیه كرد كه عینك آفتابی با رنگ قهوه ای را به چشم بزنند.

** عینك آفتابی مناسب چه ویژگی هایی دارد
استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران درخصوص ارتباط كیفیت این عینك ها با قیمت آنها اظهارداشت: كیفیت عینك آفتابی مناسب، منوط به ارزان یا گران بودن آن نیست بلكه این عینك ها باید استاندارد باشد.
وی خاطرنشان كرد: برای آنكه عینك آفتابی مناسب و دارای استاندارد را تشخیص دهیم باید آن را در مقابل یك صفحه طرح دار تكان بدهیم و اگر صفحه، موج دار و كج و مج دیده نشد، این عینك قابل استفاده روی چشم هاست.
این چشم پزشك، بخش عمده قیمت عینك را به فریم(قاب) آن مربوط دانست و گفت: شیشه عینك سهم كمتری در قیمت دارد و اگر عینكی مشخصات فوق را داشته باشد در صورت ارزان بودن برای استفاده مناسب است.
كشتكار جعفری اظهار داشت: همچنین اگر بخواهیم بدانیم كه عینك آفتابی تیرگی مناسب را دارد یا نه، باید عینك را به چشم بزنیم و در یك اتاق با نور معمولی به آینه نگاه كنیم، وقتی كه چشمان خود را در آینه ندیدیم، این عینك قابل استفاده و دارای كیفیت و استاندارد است.
وی، استفاده از عینك آفتابی را برای حفظ سلامت چشم ها ضروری دانست و گفت: شدت نور خورشید باعث كاهش توانایی دید انسان می شود زیرا نور خورشید، اشعه های مضر ماورای بنفش و مادون قرمز دارد.
این استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: اشعه ماورای بنفش برای عدسی داخل چشم و مادون قرمز برای شبكیه چشم مضر است و باعث ایجاد ناخنك و شبه ناخنك چشم می شود.

**آب مروارید و كاهش دید از عوارض عینك نزدن
جعفری خاطرنشان كرد: اشعه ماورای بنفش در عدسی چشم منجر به ایجاد آب مروارید و اشعه مادون قرمز در شبكیه باعث آسیب رساندن به سلول های بینایی و كاهش دید می شود به همین خاطر برای جلوگیری از آسیب های چشمی و پوستی اشعه مضر خورشید وقتی در معرض آفتاب قرار می گیریم باید كلاه بر سر و عینك آفتابی بر چشم داشته باشیم و استفاده از عینك آفتابی برای تمامی افراد حتی كودكان ضروریست.
این فوق تخصص چشم، همچنین توصیه كرد كه قاب عینك ، بزرگ انتخاب شود تا بصورت كامل از چشم ها محافظت كند.
اجتمام**9022** 1776
۰ نفر