۹ خرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۲۱
کد خبر: 82930790
T T
۰ نفر
طرح بازآفريني شهري در محلات كرمان اجرا مي شود

كرمان - ايرنا - مديركل راه و شهرسازي استان كرمان گفت: سه محله اين استان از بين 13 محله پيشنهادي در سال 97، در راستاي اجراي طرح ملي بازآفريني شهري اميد، انتخاب و معرفي شدند.

به گزارش ايرنا، محمد مهدي بلوردي روز چهارشنبه در نشست ستاد بازآفريني شهري پايدار استان كرمان افزود: ان محلات در استان كرمان با هم انديشي با شهرداري، فرمانداري و جهاد دانشگاهي اين استان، معرفي شده است.
وي ادامه داد: سال 96 در شمال استان كرمان پنج محله و در سال 97 تعداد 13 محله در چهار شهرستان كرمان، سيرجان، رفسنجان و راور براي اجراي اين طرح برنامه ريزي شده است.
مديركل راه و شهرسازي استان كرمان گفت: براي جنوب استان كرمان نيز در سال 97 تعداد 11 محله در شهرستان هاي جيرفت، كهنوج، منوجان و عنبرآباد پيش بيني شده است.
وي با اشاره به پروژه هاي در حال اجراي محلات هدف طرح توسعه پايدار شهري افزود: 8.6 ميليارد تومان پروژه در قالب 14 طرح توسط اداره كل راه و شهرسازي استان كرمان از محل اعتبارات ملي در اين محلات اجرا شده است.
بلوردي تصريح كرد: طبق ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه، وزارت راه و شهرسازي مكلف است كه خدمات زيربنايي و روبنايي پيشنهادي را در راستاي طرح ستاد بازآفريني شهري پايدار به دولت ارائه كند.
وي گفت: در برنامه ششم توسعه 47 محله به عنوان برنامه هدف اين طرح ستاد بازآفريني شهري پايدار در استان كرمان پيش بيني شده است.
با اجراي اين طرح تا پايان برنامه ششم توسعه حدود نيمي از بافت‌هاي ناكارآمد و فرسوده كشور، نوسازي مي شوند و بخش خصوصي مي تواند با حضور موثر در اين بافت ها اين بازار بزرگ را به خود اختصاص دهد.
3029/7420