۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۴۷
کد خبر: 82930939
T T
۰ نفر

22 زندانی جرائم غیر عمد در خمین آزاد شدند

۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۴۷
کد خبر: 82930939
22 زندانی جرائم غیر عمد در خمین آزاد شدند

خمین - ایرنا - رئیس اداره زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مركزی گفت: 22 زندانی جرائم غیرعمد در خمین با كمك خیران نیكوكار این شهرستان آزاد شدند.

علی عباس فلاحتی مطلق شامگاه چهارشنبه در آیین گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد خمین، افزود: یكی از خیران این شهرستان با پرداخت هفت میلیارد ریال این زندانیان جرائم غیر عمد را آزاد كرد.
وی ادامه داد: 39 مددجوی جرائم غیرعمد در زندان خمین هستند كه با آزادی این 22 نفر 17 زندانی شامل 10 مددجوی نفقه و مهریه و هفت مددجوی محكومیت مالی در زندان به سر می برند.
رئیس اداره زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مركزی اظهار داشت: در یك سال گذشته 57 زندانی جرائم غیرعمد با بدهی 30 میلیارد ریالی در خمین آزاد شدند.
فلاحتی مطلق با اشاره به اینكه 11 میلیارد ریال از این بدهی با گذشت شاكیان انجام شد، گفت: 12 میلیارد ریال از مجموع دیه پرداخت شده در سال گذشته را ستاد مركزی دیه و هفت میلیارد ریال را بیمه ها پرداخت كردند.
رئیس اداره زندان های استان مركزی سهم زندان خمین در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را 6 درصد بیان كرد و ادامه داد: 94 درصد از آزادی های انجام شده با مشاركت ستاد دیه كشور بوده است.
فلاحتی مطلق اظهار داشت: پارسال 286 زندانی غیر عمد از زندان های استان مركزی رهایی یافتند كه آزادی این زندانیان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، 25 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: آزادی زندانیان غیر عمد به واسطه رضایت شاكیان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 102 درصد، تشكیل نشست های هیات امنا برای آزاد سازی این زندانیان حدود 2 برابر و منابع مربوط به خسارت های صندوق های مدنی نیز 100 درصد افزایش یافت.
رئیس اداره زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مركزی گفت: اكنون 187 زندانی جرایم غیر عمد و بدهكاران مالی در زندان های این استان وجود دارد كه در انتظار مساعدت خیران برای آزادی هستند.
فلاحتی مطلق ادامه داد: از ابتدای ماه مبارك رمضان تاكنون آیین گلریزان ویژه آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد در چهار شهرستان ساوه، محلات، دلیجان و اراك برگزار شده است.
وی با بیان اینكه 90 میلیارد ریال توسط خیران اراكی اهدا شد، افزود: یك میلیارد و 500 میلیون ریال این كمك ها در ساوه، یك میلیارد و 300 میلیون ریال دلیجان،3 میلیارد و 500 میلیون ریال محلات و هفت میلیارد و 70 میلیون ریال در خمین اهدا شده است.
رئیس اداره زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مركزی اظهار كرد: از سال 88 تا كنون یك هزار و 957 زندانی جرائم غیر عمد در استان مركزی با بدهی یك هزارمیلیارد ریال از زندان ها آزاد شدند.
رئیس كل دادگستری استان مركزی نیز در این آیین گفت: یك سوم از آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با رضایت شاكیان از زندان آزاد شدند.
حجت الاسلام قاسم عبدالهی افزود: فرهنگ بخشش باید در جامعه نهادینه شود تا تعداد شاكیان و زندانیان جرائم غیرعمد نیز كاهش یابد چراكه بخشیدن نوعی زكات است.
رئیس دادگستری استان مركزی تاكید كرد: اگر اجرای صحیح قانون در اجتماع و محیط كسب و كار نهادینه شود، با یك اتفاق ناگهانی زندگی افراد نابود نمی شود.
در آیین گلریزان خیران نیكوكار خمین هفت میلیارد و 70 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد كمك كردند.
شهرستان خمین از توابع استان مركزی دارای 105 هزار نفر جمعیت و در فاصله 61 كیلومتری اراك قرار دارد.
7277/3075