استاندار مرکزی بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق از فضاهای آموزشی استان تاکید کرد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: ایجاد یک بانک اطلاعاتی دقیق از فضاهای آموزشی استان نه تنها به بهبود شرایط آموزش و پرورش کمک می‌کند بلکه باعث بهینه‌سازی فرآیندهای مدیریتی و تصمیم‌گیری در این بخش می‌شود.

مهدی زندیه‌وکیلی عصر سه‌شنبه در نشست ستاد هدایت و راهبری توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورش با مشارکت مردم، افزود: شاید به لحاظ داده‌های آماری و شاخص‌ها، استان مرکزی استان برخورداری باشد اما در واقع نیازها و مشکلاتی وجود دارد که یکی از آن‌ها بحث فضاهای آموزشی و مقاوم‌سازی مدارس است.

وی ادامه داد: باید نیازها را بر اساس واقعیت موجود احصا و بانک اطلاعاتی مدارس به‌روز شود تا با توجه به محدودیت منابع بتوان بر اساس اولویت اقدام کرد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: بانک اطلاعاتی می‌تواند به مدیران کمک کند تا برنامه‌ای جامع برای توسعه و بهبود فضاهای آموزشی تهیه کنند و منابع مالی و انسانی را به بهترین نحو تخصیص دهند.

زندیه‌وکیلی تصریح کرد: عدالت یعنی هر چیز به جای خود و هدف نهضت "توسعه عدالت در فضاهای آموزشی هم آن است که متناسب با نیاز هر منطقه برای رفع نیازها گام برداریم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان مرکزی‌ مدارس سنگی و کانکسی وجود ندارد باید اولویت متولیان امر ارتقای زیرساخت‌های آموزشی باشد.

استاندار مرکزی افزود: با هدف مولدسازی در سراسر استان زمین‌های مازاد آموزش پرورش به تجاری و مسکونی تغییر کاربری داده شد که باید منابع حاصل از آن صرف ساخت مدارس می‌شد اما آموزش و پرورش هنوز گزارشی از این موضوع ارائه نداده است و باید در اسرع وقت به همراه اداره کل راه شهرسازی گزارشی ارائه کنند.

زندیه‌وکیلی با تأکید بر اینکه توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برنامه اولویت‌دار استان است، گفت: تولید ۵۰۰ مگاوات برق خورشیدی تا قبل از تیرماه سال آینده در استان هدفگذاری شده و این برنامه‌ریزی تا تولید پنج‌هزار مگاوات ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: نصب پنل‌های خورشیدی بر روی پشت بام مدارس ابتکار خوبی است که می‌توان آن را ترویج کرد چراکه هم به حل مشکل برق کمک می‌کند و هم برای مدارس یک منبع درآمد پایدار است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز می‌توانند در حوزه تجهیز مدارس به پنل‌های خورشیدی مشارکت داشته باشند، گفت: اداره کل نوسازی مدارس باید یک برنامه منطقی را برای این مهم تدوین کند.

زندیه‌وکیلی یادآوری کرد: در کل ۳۱ استان کشور، هیچ جایی مثل استان مرکزی به لحاظ زاویه تابش مناسب و دمای متعادل، مزیت تولید انرژی خورشیدی را ندارد.

۲۵۹ هزار دانش‌آموز در۲ هزار و ۸۱ مرکز آموزشی استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند که از این تعداد ۱۳ درصد در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha