۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۹
کد خبر: 82931301
T T
۰ نفر

وزیر خارجه روسیه با رهبر كره شمالی دیدار كرد

۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۹
کد خبر: 82931301
وزیر خارجه روسیه با رهبر كره شمالی دیدار كرد

پكن - ایرنا - ' سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه كه به 'پیونگ یانگ' سفر كرده است امروز پنجشنبه با ' كیم جونگ اون' رهبر كره شمالی دیدار و گفت و گو كرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ كره جنوبی، دو طرف در این دیدار در مورد روابط دو جانبه، اوضاع شبه جزیره و مسائل بین المللی مورد علاقه دو كشور با همدیگر بحث و گفت و گو كردند.
در این دیدار 'لاروف' پیام 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه را به 'كیم جونگ اون' رهبر كره شمالی تحویل داد، پوتین در این پیام با 'بهترین آرزوها' برای رهبر كره شمالی، خواستار موفقیت دیپلماسی اخیر برای حل مسائل مربوط به شبه جزیره كره شده بود.
وزیر امور خارجه روسیه همچنین در این دیدار از رهبر كره شمالی برای سفر به روسیه دعوت كرد، او به 'كیم جونگ اون' گفته است «بسیار خوشحال خواهیم شد تا در مسكو از شما استقبال كنیم.'
جزییات بیشتری از این دیدار منتشر نشده است.
لاوروف نخستین وزیر خارجه روسیه است كه در 9 سال گذشته به كره شمالی سفر كرده است.
امروز پنجشنبه همچنین 'لاروف' و 'ری یونگ هو' همتای كره شمالی او با یكدیگر دیدار و گفت و گو كردند، دو كشور در سال جاری هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیك خود را جشن می گیرند.
وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای كره شمالی خود گفت: روسیه در مذاكرات آمریكا و كره شمالی دخالت نمی كند ولی در عین حال خواستار لغو تحریم های امریكا علیه كره شمالی است.
او افزود: رایزنی‌های كارشناسی برای زمینه‌چینی مذاكرات امریكا و كره شمالی در دست كار است و نمی خواهیم در این روند مداخله كنیم.
سرگئی لاوروف امروز بعد از ورود به پیونگ یانگ با حضور در مقابل مجسمه های برنزی 'كیم جونگ ایل' و پدرش 'كیم ایل سونگ' موسس كره شمالی و پدربزرگ كیم جونگ اون و قرار دادن دسته گل، نسبت به آنان ادای احترام كرد.
لاوروف ماه آوریل در گفت و گو با 'ری یونگ هو ' همتای كره شمالی خود، به پیونگ یانگ دعوت شده بود.
به گفته ناظران، مسكو به ظاهر می خواهد نشان دهد كه قصد دارد با مسایل مرتبط با شبه جزیره كره در ارتباط بماند.
قرار است نشست سران آمریكا و كره شمالی 22 خرداد در سنگاپور برگزار شود.
در همین راستا 'كیم یونگ چول' مقام ارشد كره شمالی كه راهی آمریكا شده است شب گذشته با 'مایك پمپئو' وزیر امور خارجه آمریكا در نیویورك دیدار كرد.
**آساق**1904**