۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۴۷
کد خبر: 82932275
T T
۰ نفر
يكهزار ميليارد ريال تسهيلات اشتغال فراگير در كشور جذب شد

گچساران- ايرنا- رئيس كميسيون تلفيق بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: يكهزار ميليارد ريال از اعتبارات طرح اشتغال فراگير روستايي تاكنون از سوي متقاضيان در كشور جذب شده است.

غلامرضا تاجگردون روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 750 ميليون دلار معادل 30 هزار ميليارد ريال در راستاي ايجاد طرح اشتغال فراگير روستايي بين استان‌هاي كشور توزيع شد.
وي بيان كرد: از اين ميزان تاكنون يكهزار ميليارد ريال جذب شده كه اين خود جاي نگراني دارد.
تاجگردون تصريح كرد: اجراي طرح ايجاد اشتغال فراگير و روستايي در سطح كشور داراي ضعف‌هايي بوده كه در اين استان هم مشاهده شده است.
وي عنوان كرد: براي اجراي اين طرح يك ضعف عمومي در سطح كشور وجود دارد كه در همين راستا نيز چند جلسه در كميسيون بودجه برگزار و تذكرات لازم نيز داده شده است.
تاجگردون گفت: مسئولان بايد عملكردشان را در زمينه اجراي طرح فراگير بالا ببرند در غير اينصورت ما مجبور به ارائه گزارش به مقامات زير ربط هستيم.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: 20 درصد از اعتبارات كشور در سال جاري به ايجاد اشتغال فراگير روستايي اضافه خواهد شد.
وي با بيان اينكه در اجراي اين طرح مشكلاتي وجود دارد افزود: در صورتي كه عملكرد خوبي در راستاي اجراي اين طرح وجود نداشته باشد دولت مي تواند گزارش مناسبي را به مسئولان نظام ارائه دهد.
تاجگردون هدف از اجراي اين طرح را رونق اشتغال و پاسخ به نياز جويندگان كار اعلام كرد و گفت: هم اكنون يكي از طرح هاي موثر ، اشتغال روستايي است كه از سوي دولت در راستاي تامين منابع مالي براي راه اندازي كسب و كار ارائه شده است.
وي گفت: جذب اعتبارات اشتغال فراگير و روستايي در گچساران از سوي دستگاه هاي اجرايي هفته جاري بررسي خواهد شد.
81 طرح با 330 ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات اشتغال روستايي و عشايري و اشتغال فراگير در گچساران تصويب شده است.
اين ميزان اعتبار براي اشتغالزايي بيش از 744 نفر در نظر گرفته شده است.
2082/6110