۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۷
کد خبر: 82934368
T T
۰ نفر

تركيه مانع بازگشت اهالي غوطه شرقي از عفرين مي شود

۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۷
کد خبر: 82934368
تركيه مانع بازگشت اهالي غوطه شرقي از عفرين مي شود

دمشق - ايرنا - ارتش تركيه به همراه شبه نظاميان وابسته به خود با اتخاذ تدابير امنيتي از بازگشت اهالي غوطه شرقي از منطقه عفرين به خانه و كاشانه شان در استان ريف دمشق جلوگيري مي كند.

روزنامه سوري الوطن در شماره امروز (دوشنبه) به نقل از منابع محلي ضمن اعلام اين مطلب افزود : شبه نظاميان زير نظر ارتش تركيه با برپايي پست هاي بازرسي در گذرگاه هاي ورودي شهر عفرين در استان حلب در شمال سوريه در 2 روز گذشته از عبور صدها خانواده از اهالي غوطه شرقي براي رسيدن به حلب يا ادلب و از آنجا به شهرك هاي آزاد شده شان در جنوب دمشق جلوگيري كردند.
اين در حالي است كه ارتش سوريه و پليس نظامي روسيه اجازه بازگشت اين خانواده ها به خانه و كاشانه شان را صادر كرده اند.
منابع مزبور افزودند: 2 گذرگاه 'ديربلوط' در 'جنديرس' عفرين در شمال حلب و 'غزاويه' در نزديكي شهر 'داره عزه' در حومه غربي حلب بر روي آوارگان غوطه شرقي بسته شده است.
همچنين گذرگاه عفرين اعزاز واقع در جاده 'كفر جنه' كه جمعه گذشته باز بود، توسط تروريست هاي حامي تركيه نيز بسته شده است.
تركيه از سوي ديگر همچنان جاده عمومي عفرين به حلب را بر روي آمد و شد مردم و خودروها بسته است.
ارتش سوريه اخيرا به آن دسته از اهالي غوطه شرقي كه از خانه و كاشانه شان مهاجرت كرده اند، اجازه بازگشت به مناطق مسكوني شان را داد. آنها در عمليات آزادسازي غوطه شرقي توسط ارتش اين منطقه را ترك كرده بودند.
اين در حالي است كه عمليات بازسازي تاسيسات عمومي و مراكز خدمات رساني در غوطه شرقي به منظور تشويق ساكنانش براي بازگشت به آن به شدت جريان دارد.
ارتش سوريه 23 فروردين امسال با تسلط بر شهر دوما، كنترل كامل غوطه شرقي دمشق را در دست گرفتند. دوما آخرين شهر در غوطه شرقي دمشق بود كه در كنترل معارضان مسلح و تروريست‌هاي جيش‌الاسلام قرار داشت.
خاورم ** 1487 **8005**1590