۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱:۳۵
کد خبر: 82935233
T T
۰ نفر

تند باد غرب مازندران را درنوردید

۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱:۳۵
کد خبر: 82935233
تند باد غرب مازندران را درنوردید

نوشهر- ایرنا - تندباد با سرعت حدود 60 كیلومتر بر ساعت سه شنبه شب شهرهای ساحلی غرب مازندران را در نوردید و باعث پراكنده شدن گرد و غبار ، قطعی موقت برق در برخی مناطق شهری و روستایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، تند باد همچنین سبب كاهش دید افقی رانندگان معابر شهری و اختلال در تردد شهروندان شد.
هواشناسی مازندران سرعت لحظه ای این تندباد را در ارتفاعات غرب مازندران بیش از 70 كیلومتر بر ساعت برآورد كرده است .
رئیس اداره هواشناسی نوشهر در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : این تندباد از سمت جنوب وزیدن گرفت و ساعتی بعد دمای هوا را در منطقه حدود 10 درجه افزایش داد به گونه ای كه دمای هوا در این منطقه از 24 درجه در ساعت حوالی 21 به 34 درجه سانتی گراد بالای صفر در ساعات بعدی افزایش یافت .
رضا گلپور افزایش این میزان دمای هوا همزمان با وزش تندباد را در منطقه بی سابقه توصیف كرد و افزود : تند باد همچنین باعث كاهش میزان رطوبت در این منطقه شد.
وی پیش بینی كرد كه وزش باد طی ساعات آینده نیز با نوسان سرعت ادامه یابد.
گلپور گفت : روز چهارشنبه از سرعت وزش باد كاسته می شود ، ولی از عصر شاهد ابرناكی و رگبار پراكنده خواهیم بود و این روند در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق غرب مازندران نیز گفت : این تندباد باعث پارگی خطوط توزیع برق در منطقه كلاردشت ، چالوس و نوشهر و در نهایت قطع موقتی برق این شهرستان ها شده است.
كیوان فرح زاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با حضور بموقع كاركنان این شركت ، برق مشتركان شهرستان های نوشهر و كلاردشت وصل شد و در چالوس نیز بیشتر مناطق حوزه روستایی و شهری برق برقرار است و فقط برق تعدادی از مشتركان وصل نیست كه در حال عیب یابی خطوط توزیع در این شهرستان هستیم .
مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق غرب مازندران گفت : تندباد خساراتی نیز به تجهیزات برق رسانی این منطقه وارد كرده است و پس از بررسی و پی گیری های لازم ، سعی می شود به طور دقیق میزان خسارت های ریالی وارده به این تجهیزات در اختیار رسانه ها قرار گیرد.
7078 /1602/1654
۰ نفر