۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۴۳
کد خبر: 82936049
T T
۰ نفر
استاندار هرمزگان مردم را به راهپيمايي روز قدس دعوت كرد

بندرعباس- ايرنا- استاندار هرمزگان با صدور پيامي از مردم اين استان براي حضور گسترده در راهپيمايي روز جهاني قدس دعوت كرد و گفت: قدس نخستين قبله گاه مسلمانان است و دل هاي تك تك مسلمانان عالم براي اين سرزمين مقدس مي تپد.

به گزارش ايرنا، فريدون همتي روز پنجشنبه در اين پيام ضمن گراميداشت روز جهاني قدس افزود: امام خميني (ره) در ابتكاري تاريخي و ماندگار، آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را به عنوان روز جهاني قدس نامگذاري كرد تا اين روز سرمنشايي براي وحدت و انسجام مسلمانان در دفاع از قدس شريف باشد.
وي بيان داشت: در كلام نوراني بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران از فلسطين به عنوان پاره تن اسلام تعبير شده كه بيانگر اهميت اين سرزمين و بويژه قدس شريف براي تمامي مسلمانان عالم است اما اين سرزمين و قدس شريف سال هاست كه به اشغال صهيونيست هاي غاصب درآمده و اين اشغالگران با خوي وحشي گري خود به كشتار مردم بي گناه فلسطين پرداخته اند.
استاندار هرمزگان اظهاركرد: تاريخ هيچ گاه توحش صهيونيست ها در اشغال فلسطين و به خاك و خون كشيدن مردم مظلوم فلسطين را فراموش نخواهد كرد و همان طور كه امام خميني (ره) و رهبر فرزانه انقلاب وعده داده اند، به طور قطع غده سرطاني رژيم صهيونيستي با همدلي و اتحاد جامعه اسلامي از صفحه روزگار محو خواهد شد.
همتي گفت: رژيم صهيونيستي اين روزها با حمايت استكبار جهاني و پس از انتقال سفارت شيطان بزرگ آمريكاي جنايتكار به بيت المقدس كه اعتراض هاي گسترده جهاني و بويژه كشورهاي مسلمان را در پي داشت، دست به جنايات جديدي عليه ملت مظلوم فلسطين زده كه اين شرايط خاص بر اهميت روز قدس امسال افزوده است.
وي ياد آور شد: جمهوري اسلامي ايران همواره منادي وحدت و انسجام مسلمانان و در دفاع از مردم فلسطين پيشگام بوده و ملت بزرگ ايران نيز حضوري گسترده در راهپيمايي هاي روز جهاني قدس رقم زده و اين حضور براي ساير ملت ها و آزادي خواهان جهان الهام بخش بوده، به شكلي كه شاهد هستيم مردم دنيا در اين راهپيمايي براي دفاع از مردم فلسطين حضور مي يابند.
همتي گفت: از مردم شريف، مومن و انقلابي استان هرمزگان دعوت مي كنم تا همچون گذشته با لبيك به نداي مقام معظم رهبري در راهپيمايي روز جهاني قدس سالجاري كه همزمان حضوري باشكوه و گسترده رقم بزنند و با حمايت خود از مردم فلسطين موجب دلگرمي بيشتر اين ملت مظلوم در مبارزه عليه صهيونيست ها شوند تا به فضل الهي در آينده نزديك شاهد نابودي رژيم غاصب و جنايتكار صهيونيستي باشيم.
7195/ 6048