۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸
کد خبر: 82936598
T T
۰ نفر
روز قدس نماد اقتدار و وحدت شيعه و سني در مقابل صهيونيست

زاهدان - ايرنا - مردم شيعه و سني سيستان و بلوچستان در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان با حضور گسترده و با شكوه در راهپيمايي روز جهاني قدس بار ديگر وحدت و همبستگي و اقتدار امت اسلامي در مقابل صهيونيستها را به نمايش گذاشتند.

به گزارش ايرنا روز جهاني قدس به عنوان يادگار ارزشمند بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي ايران هر ساله پرشور از سال قبل با شكوه خاصي در سراسر جهان برگزار مي شود تا فرياد مظلوميت مردم فلسطين و حمايت مسلمانان و ساير آزاديخواهان از قيام انتفاضه به گوش جهانيان برسد.
مردم شيعه و سني سيستان و بلوچستان نيز همگام با ساير مسلمانان جهان به ويژه ملت قهرمان ايران در اين روز بزرگ با حضور گسترده در راهپيمايي و اعلام حمايت از مردم مظلوم فلسطين و ابراز انزجار از جنايات رژيم صهيونيستي به دشمنان اسلام و انقلاب نشان مي دهند كه مقتدرانه در حمايت از فلسطين و مردم آن ايستاده اند و هرگز از آرمان هاي انقلاب اسلامي دست بر نخواهند داشت.
روزجهاني قدس فرياد مظلوميت ملت ستمديده فلسطين و نشانگر اهميت غير قابل انكار مساله آزادي قدس شريف و سرزمين اسلامي فلسطين از يوغ غده سرطاني صهيونيسم است و در واقع آزادي بيت المقدس آرمان مسلمانان جهان است.
ابتكار معمار كبير انقلاب اسلامي(ره) در نامگذاري روز جهاني قدس تحولات بزرگي را در معادله رويارويي امت اسلامي با رژيم غاصب صهيونيستي در سطح منطقه و جهان پديد آورد به طوري كه مسيري نو در صحنه مبارزه با رژيم اشغالگر قدس را نمايان كرد.
محمد يارمحمدزهي يكي از شهروندان اهل سنت سيستان و بلوچستان كه با شور و حال خاصي شعار حمايت از فلسطين و نابودي اسراييل را فرياد مي زد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: روز جهاني قدس نماد حمايت از مقاومت اسلامي و پشتيباني از ايستادگي مردم مظلوم فلسطين در مقابل رژيم غاصب صهيونيستي است و شركت در راهپيمايي اين روز بزرگ وظيفه هر مسلمان و آزاديخواهي است.
وي افزود: ما به عنوان مسلمان بر خود واجب مي دانيم كه با پيروي از آرمان هاي رهبر كبير انقلاب در اين راهپيمايي شركت كنيم تا بار ديگر همدلي خود را براي ايستادگي در مقابل ظلم و ستم به مردم مظلوم فلسطين اعلام كنيم.
مهسا مقدم نوجوان زاهداني نيز به خبرنگار ايرنا گفت: بسيار خوشحالم كه به همراه دوستانم در راهپيمايي روز جهاني قدس شركت كرده ام تا همچون ساير مسلمانان در صفي واحد با مشت هاي گره كرده و فريادهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسراييل لرزه بر اندام پوشالي استكبار و رژيم غاصب صهيونيستي بيندازيم.
وي ادامه داد: حضور گسترده مسلمانان در اين راهپيمايي موجب افزايش روحيه مبارزه و مقاومت در مردم فلسطين و نااميدي رژيم غاصب و كودك كش اسرائيل مي شود.
وي اضافه كرد: دانش آموزان اين استان در سالروز جهاني قدس ضمن تجديد عهد و پيمان با آرمان هاي بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي و پيروي از منويات رهبر معظم انقلاب همگام با مردم ايران با مشت هاي گره كرده نداي الله اكبر و آزادي قدس شريف را سر مي دهند تا به كودكان و نوجوانان فلسطيني بگويند همواره در كنارشان هستند.
غلامرضا بَزّي يكي ديگر از شهروندان زاهداني به خبرنگار ايرنا گفت: شركت در راهپيمايي روز جهاني قدس به عنوان نماد وحدت مسلمانان يك تكليف ديني و ملي است كه هر ساله با شكوه تر از سال قبل مورد توجه قرار مي گيرد.
وي افزود: از آنجايي كه امروز جهان اسلام به ويژه كشورهاي خاورميانه شاهد دسيسه ها و جنايات رژيم غاصب صهيونيستي و سياست غلط سران برخي كشورهاي منطقه و حضور جريان هاي تكفيري است روز قدس مي تواند پاسخ كوبنده و محكمي به رژيم غاصب و جعلي اسرائيل و جنايت هاي ددمنشانه آن در فلسطين اشغالي باشد.
وي ادامه داد: حضور گسترده اقشار مختلف مردم در راهپيمايي روز قدس ضمن اعلام همبستگي با مردم مظلوم فلسطين مي تواند مانعي براي ادامه جنايات رژيم كودك كش و غاصب صهيونيست باشد.
گل افروز گمشاد زهي يكي از زنان اهل سنت سيستان و بلوچستان به خبرنگار ايرنا گفت: امروز به همراه همسر و فرزندانم در اين راهپيمايي شركت كردم تا به مادران فلسطيني بگويم كه تنها نيستند و ما براي حمايت از آنان تا پاي جان آماده و ايستاده ايم.
وي ادامه داد: از آنجايي كه مردم مظلوم فلسطين به ويژه كودكان و زنان آن سرزمين در اين روزها بيش از هر زمان از شكنجه و ظلم رژيم غاصب صهيونيست رنج مي برند حضور ما در اين راهپيمايي پاسخ كوبنده اي به سياست هاي خصمانه اين رژيم و رساندن فرياد مظلوميت مردم اين سرزمين به جهانيان است.
به گزارش خبرنگاران ايرنا از شهرستانهاي مختلف سيستان و بلوچستان راهپيمايي روز جهاني قدس با حضور پرشور مردم مومن و روزه دار شيعه و سني كه از ساعاتي قبل آغاز شده در برخي شهرها به پايان رسيده و در برخي شهرها نظير زاهدان همچنان ادامه دارد.
7316 **6081