۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۱
کد خبر: 82936873
T T
۰ نفر
دادخواهي مظلوميت قدس در حماسه راهپيمايي اهل سنت مهاباد

مهاباد- ايرنا- مردم هميشه در صحنه مهاباد با حضور پرشور خود در راهپيمايي روز جهاني قدس بار ديگر پايندي خود به آرمان هاي انقلاب اسلامي و قدس شريف را به نمايش گذاشتند و فرياد دادخواهي مظلوميت مردم فلسطين را با وحدت خود به گوش جهانيان رساندند.

به گزارش ايرنا، مردم روزه ‌دار و اهل سنت مهاباد در كنار برادران شيعه خود با شعارهاي مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر صهيونيست، الله اكبر خامنه اي رهبر، لااله الاالله، ما همه سرباز توئيم خامنه اي گوش به فرمان توئيم خامنه اي، پشتيباني خود را از بيت المقدس و آرمان هاي مردم فلسطين اعلام كردند.
امام جمعه موقت مهاباد در حاشيه اين راهپيمايي دشمن شكن در گفت و گو اختصاصي با خبرنگار ايرنا بيان كرد: غيرت اسلامي و پاسخ به فرامين رهبري مردم را به خيابان ها كشانده است تا حمايت خود را از مردم مظلوم و زجر كشيده فلسطين اعلام كنند.
ماموستا يحيي اسماعيلي افزود: راهپيمايي امروز مردم مهاباد 2 پيام اصلي دارد، اول اينكه حضور هميشگي توام با وحدت در كنار ساير مذاهب و قوميت هاي كشور را نشان داد و همراهي كردن نسبت به سياست ها و وفاداري به ارزش هاي انقلاب اسلامي پيام ديگر اين راهپيمايي است.
ماموستا اسماعيلي ادامه داد: پشتيباني از مردم فلسطين و ايستادگي در مقابل رژيم غاصب صيهونيستي پيام ديگر راهپيمايي دشمن شكن روز جهاني قدس است.
شهروند 80 ساله مهابادي نيز در حاشيه راهمپيمايي روز جهاني قدس به خبرنگار ايرنا گفت: مردم با حضور پرشور خود در راهپيمايي تنفر و انزجار خود را از استكبار و صهيونيست بين الملل به نمايش گذاشتند.
حاج علي نوذري افزود: به فرمايش مقام معظم رهبري هرساله در اين راهپيمايي شركت مي كنيم و انسجام مردم و حرف شنوي خود را از مقام عظماي ولايت نشان مي دهيم.
علي حق منش يكي ديگر از راهپيمايي كنندگان روز قدس به ايرنا گفت: مقاومت بايد زنده بماند و غده سرطاني رژيم صيهونيستي بايد از صحنه جهاني حذف شود چون ظالم رفتني و حق و مظلوم ماندني است.
امام جمعه موقت مهاباد همچنين در سخنراني پاياني مراسم راهپيمايي روز قدس اين شهرستان گفت: انقلاب اسلامي ايران يكي از تاثيرگذارترين انقلاب هاي معاصر بوده كه بر مبناي استكبارستيزي شكل گرفته است.
ماموستا يحيي اسماعيلي با اشاره به اينكه استكبار جهاني همواره در طول تاريخ دشمني خود را با نظام مقدس جمهوري اسلامي نشان داده است، افزود: مبارزه با استكبار و زورگويي ريشه در قرآن دارد و بزرگترين جهاد در اسلام مقابله با اين سلطه گري است.
وي با اشاره به اينكه مردم مظلوم فلسطين نيم قرن در مقابل سلطه رژيم صهيونيستي ايستاده اند، افزود: اقدامات رئيس جمهوري آمريكا موجب تضعيف موقعيت اسرائيل شده و موضوع فلسطين يكبار ديگر به صدر مسائل جهان اسلام و دنيا برگردانده شده است.
ماموستا يحيي اسماعيلي يادآورشد: روز جهاني قدس موجب زنده نگه داشتن اسلام و اتحاد مسلمانان شده است.
امام جمعه موقت شهرستان مهاباد با اشاره به تلاش دشمن به ايجاد تفرقه، گفت: همه ما وظيفه داريم وحدت و انسجام خود را حفظ كنيم و تلاش كنيم تا وابستگي خود را به كشورهاي غربي و شرقي به حداقل برسانيم.
وي گفت: تقويت جبهه اسلامي، تضعيف رژيم غاصب صهيونيستي، بازگشت انتفاضه، پاسخ موشكي به حملات صهيونيست ها، تشديد سياست هاي حمايت از فلسطين از دستاوردهاي مسلمانان در ماه هاي اخير بوده است.
وي تاكيد كرد: نبايد غفلت به خود راه بدهيم و همچنان اقتدار و توان موشكي كشور را در مقابل دشمنان حفظ كنيم.
به گزارش ايرنا راهپيمايي روز جهاني قدس در مهاباد از ميدان فرمانداري تا ميدان جمهوري اسلامي با شركت آحاد مردم، امام جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامي و انتظامي و خانواده هاي شهدا برگزار شد و با قرائت بيانيه 9 ماده اي جنايت ها و وحشي گري هاي رژيم كودك كش صهيونيستي خاتمه يافت.
3093/3072