۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82937091
T T
۰ نفر

پرچم اشغالگران قدس در افغانستان به آتش كشیده شد

۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82937091
پرچم اشغالگران قدس در افغانستان به آتش كشیده شد

كابل - ایرنا - به رغم وجود ناامنی ناشی از تحرك گروه های تكفیری و سلفی و از جمله داعش در افغانستان؛ مومنین این كشور روز قدس را نه به راحتی ملل آزاده دیگر اما به خاطر همنوایی با جهان اسلام در حد بیان انزجارشان از صهیونیست با آتش زدن پرچم اشغالگران فلسطین بزرگ داشتند.

به گزارش ایرنا؛ امروز پیش از اقامه نماز جمعه در شهرهای هرات و كابل تجمعاتی مردمی به مناسبت روز جهانی قدس در محدوده های مشخص حفاظت شده برگزار شد.
در این تجمع ها حاضرین ضمن اعلام حمایت خود از آرمان فلسطین بر ضرورت وحدت مسلمانان برای مبارزه با اشغالگران قدس و مقابله با حامیان غربی و عربی آنها تاكید كردند.
در شهر كابل پایتخت افغانستان این اجتماع در مركز فرهنگی - اجتماعی تبیان برگزار شد و « سید محمد باقر واعظی» رئیس دفاتر نمایندگی تبیان در این اجتماع گفت كه آتش زدن پرچم اسرائیل ( رژیم اشغالگر قدس) با هدف اعلام انزجار از جنایات آن رژیم كودك كش و در حمایت از مردم بی دفاع فلسطین انجام می شود.
وی تسلط رژیم صهیونیستی بر فلسطین و اهانت به اماكن دینی و مقدسات مسلمانان در بیت المقدس را قابل پذیرش ندانست و آتش زدن پرچم را حداقل واكنش ممكن برشمرد.
واعظی موضوع فلسطین و قدس را جزء شعائر دینی اسلام خواند و آزادی بیت المقدس را واجب دینی برای هر مسلمان دانست.
او از وجود حاكمان خود فروخته و مزدور در ممالك اسلامی ابراز تاسف كرد و دلیل جرئت آمریكا برای انتقال سفارتش را به شهر قدس ناشی از وجود این خائنین دانست.
همزمان با این تجمع در كابل نشست «گفتمان قدس؛ شكست طرح سازش» نیز از سوی مركز تبیان در كابل برگزار شد.
همچنین به مناسبت روز جهانی قدس و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شماری از شهروندان هرات مركز استانی به همین نام در شمال غرب افغانستان نیز پیش از نماز جمعه راهپیمایی كرده و ضمن سر دادن شعارهایی علیه رژیم اشغالگر قدس و حامیانش پرچم این جنایتكاران را به آتش كشیدند.
در جمع مردم هرات حجت الاسلام «مهدی علی‌زاده» از مسئولان مجمع ‌الذاكرین شهرك المهدی جبرئیل شهر هرات گفت كه این برنامه با هدف حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با جنایت‌ اسرائیل برگزار شده است.
وی حمایت از فلسطین و قدس را شاخصه هر انسان آزاده خواند و افزود : شماری از حكام كشورهای به ظاهر اسلامی به جای حمایت از مردم فلسطین، با دشمنان فلسطین كنار آمده‌اند و در واقع این خیانت آنها به امت اسلام است.
او از آل سعود به عنوان سردمدار خیانت به مسلمانان و دوست اصلی اسرائیل و آمریكا نام برد و گفت كه این خائنین حرمین شریف دیگر آشكار دست در دست دشمنان اسلام گذاشته اند.
در هرات نیز در حاشیه راهپیمایی امروز نمایشگاه عكسی در محل مجمع‌الذاكرین به مناسبت روز قدس برای مدت یك روز برپا شد.
در این نمایشگاه عكس‌هایی از مظلومیت مردم فلسطین و جنایت‌های صهیونیست ها در معرض دید عموم گذاشته شد.
*آساق*1104**1663**