۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۰۴
کد خبر: 82937737
T T
۰ نفر
صدور پروانه بهره‌برداري بخش صنعت سمنان افزايش يافت

سمنان- ايرنا- معاون امور صنايع سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: صدور پروانه هاي بهره‌برداري در بخش صنعت استان از يك هزار و 700 مورد در سال 94 به حدود 2 هزار مورد در سال جاري رسيد.

رشيد يزدان‌فرد روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: واحدهاي صنعتي استان با سرمايه‌گذاري 47 هزار ميليارد ريال، پروانه‌ بهره‌برداري دريافت كردند.
به گفته وي بيش از 50 هزار نفر با صدور اين مقدار پروانه بهره‌برداري در بخش صنعت استان مشغول به كار شدند.
وي با اشاره به اين كه صنايع معدني نقش بسزايي در اشتغال دارد، تصريح كرد: معدن، بخش اقتصادي پويا در استان است و عمده محصولات توليدي بخش صنعت، كاني‌هاي غيرفلزي و مواد معدني است.
وي اظهارداشت: صنايع شيميايي و فلزي استان به ترتيب بعد از صنايع معدني در رتبه دوم و سوم از لحاظ تعداد پروانه‌هاي بهره‌برداري هستند.
وي اضافه‌كرد: برخي از واحدهاي توليدي استان به خاطر مسايل و مشكلات مختلف به صورت نيمه‌فعال هستند كه با حمايت و اتخاذ تدابير لازم مي توانند به چرخه فعاليت بازگردند.
معاون امور صنايع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بيان اين كه مشكلات واحدهاي صنعتي دورن و برون ساختاري هستند،خاطرنشان‌‌كرد: كمبود نقدينگي، مطالبات كارگري و بدهي معوق از مهمترين مشكلات درون سازماني واحدهاي توليدي و صنعتي استان است.
يزدان‌فرد، انباشت محصول توليد شده، بالابودن هزينه هاي توليد و سو مديريت را از ديگر مشكلات درون ساختاري صنايع استان برشمرد.
وي ادامه داد: واردات بي رويه، نبود بازار فروش و مشكلات صادرات، بهره‌وري پايين و تغييرات قيمت ارز از عمده مشكلات برون سازماني صنايع استان است.
معاون امور صنايع سازمان صنعت، معدن و تجارت يادآورشد: تامين زير ساخت و اجراي درست قوانين،ارايه تسهيلات رونق و ايجاد ثبات در قيمت عاملي مهم در جلوگيري از ركودكاري و كاهش توليد واحدهاي صنعتي به منظور اشتغالزايي و رونق اقتصادي استان است.
به گزارش ايرنا، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بيش از 38 درصد و در كشاورزي بيش از 14 درصد و توليد ناخالص استان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش كشاورزي و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
يكهزار و 800 واحد توليدي و صنعتي در استان سمنان فعاليت دارد.
6026/س.خ