۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۴۶
کد خبر: 82938401
T T
۰ نفر

8 هزار زنداني جرايم غيرعمد آزاد مي شوند

۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۴۶
کد خبر: 82938401
8 هزار زنداني جرايم غيرعمد آزاد مي شوند

بجنورد- ايرنا- نايب رييس هيات مديره ستاد ديه كشور گفت: هشت هزار زنداني جرايم غيرعمد با بيش از 10 هزار ميليارد ريال بدهي، در ماه مبارك رمضان امسال با كمك نيكوكاران و گذشت شاكيان به آغوش گرم خانواده برمي گردند.

علي اكبر يساقي شب شنبه در حاشيه آئين جشن گلريزان كمك به آزادي زندانيان جرايم غير عمد خراسان شمالي در گفت وگو با خبرنگاران با بيان اينكه شاكيان به طور معمول 50 درصد گذشت مي كنند افزود: اين تعداد با كمك نيكوكاران و ستاد ديه كشور زندانيان جرايم غير عمد تا پايان ماه مبارك رمضان امسال به كانون خانواده بر مي گردند.
وي افزود: سال گذشته 10 هزار و 600 نفر زنداني با حدود هفت هزار ميليارد ريال بدهي از زندان ها آزاد شدند.
يساقي گفت: زنان 3.5 درصد زندانيان جرائم غيرعمد كشور را تشكيل مي دهند كه هم اكنون به علت محكوميت هاي مالي، ديه و محكوميت هاي داراي جنبه مالي در زندان هستند.
نايب رييس هيات مديره ستاد ديه كشور با بيان اينكه بيشترين زنداني جرايم غيرعمد در كشور مربوط به استان فارس است گفت: هم اكنون يك هزار و 400 زنداني در اين استان در انتظار كمك نيكوكاران هستند.
وي افزود: با وجود اينكه در استان فارس زنداني جرايم غيرعمد بيش از ساير استان ها است اما در پايان سال گذشته تمام زندانيان آزاد شدند و امسال نيز تاكنون كمك ها در مقايسه با سال گذشته پنج برابر شده است.
هم اكنون 154 هزار زنداني در زندان هاي سطح كشور تحمل حبس مي كنند كه از اين تعداد هشت هزار نفر مربوط به جرايم غير عمد است.
3007/ 6042