۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵
کد خبر: 82938518
T T
۰ نفر

آموزش هاي فني و حرفه اي بايد براساس نياز روز باشد

۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵
کد خبر: 82938518
آموزش هاي فني و حرفه اي بايد براساس نياز روز باشد

كرمانشاه- ايرنا- نماينده قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب گفت: آموزش هاي مهارتي يكي از راهكارهاي اساسي ايجاد اشتغال و كسب و كار محسوب مي شود و نياز است رشته‌ها نيز بر اساس نياز روز جامعه، طراحي و تدريس شود.

به گزارش ايرنا؛ فرهاد تجري روز يكشنبه در ديدار با مديركل آموزش فني و حرفه اي استان كرمانشاه، افزود: توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي در راستاي توسعه كشور و رسيدن به خودكفايي است.
وي اظهار داشت: اين آموزش ها به عنوان يكي از مهمترين زير ساخت هاي اشتغال نقش مهمي در كاهش نرخ بيكاري دارد.
وي با تاكيد بر ترويج فرهنگ مهارت آموزي و گرايش افراد به آموزش هاي فني و حرفه اي، گفت: امروز مشكل ما رفع نيازهاي اشتغال در جامعه از طريق تربيت نيروهاي ماهر، كارآمد، فني و مهارتي است.
عضو مجمع نمايندگان استان كرمانشاه با بيان اينكه كاربردي و تخصصي بودن، يكي از مزاياي برجسته آموزش هاي فني و حرفه اي است، اظهار داشت: مراكز آموزش فني و حرفه اي با ارائه آموزش هاي به روز و استاندارد مي توانند حلقه مفقوده آموزش هاي تئوري دانشگاه ها باشند.
وي اضافه كرد: نيروي انساني كارآمد و متخصص مهم ترين مولفه تحقق اقتصاد مقاومتي است كه بايد به نحو احسن از اين امكانات و نيرو استفاده كرد.
وي با اشاره به اهميت موضوع آموزش، افزود: موضوع آموزش بحثي است كه در همه حوزه ها و بخش ها بايد به آن توجه ويژه اي شود.
تجري از بيكاري به عنوان مهمترين مشكل استان كرمانشاه نام برد و با اشاره به آمار بالاي بيكاري جوانان اين استان، به ويژه افراد تحصيل كرده، گفت:‏‏ مسئولان بايد توجه ويژه اي به آموزش هاي فني و حرفه اي داشته باشند .
نماينده مردم قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه توانمند سازي و مهارت آموزي به جوانان گام نخست براي ورود به بازار كار و رفع مشكل بيكاري و اشتغال است، گفت: آموزش هاي فني و حرفه اي مي تواند به عنوان بازويي توانمند براي ايجاد اشتغال و رفع مشكل بيكاري مورد استفاده قرار گيرد.
وي با تاكيد بر ايجاد رشته هاي مورد نياز شهرستان ها درحوزه هاي مختلف، افزود: سازمان فني و حرفه اي با افزايش و ارتقاي آموزش ها و تربيت نيروهاي ماهر نياز جامعه را برآورده كرده و نقش مهمي در كاهش بيكاري دارد.
تجري تصريح كرد: ارائه آموزش هاي مهارتي متناسب با نياز منطقه، اثر بخشي آموزش هاي فني و حرفه اي را بسيار افزايش مي دهد.
مديركل فني و حرفه اي استان كرمانشاه نيز در اين ديدار گفت: نوگرايي و ايجاد رشته هاي جدي ، استفاده از تجهيزات به روز و آموزش تخصص مربيان فني و حرفه اي از مهمترين نيازهاي اين سازمان براي تربيت نيروي ماهر و توانمند است.
ياور محمدي افزود: اكنون آموزش هاي فني و حرفه اي در استان كرمانشاه در 234آموزشگاه فعال بخش خصوصي و 20 مركز دولتي ارائه مي شود.
استان كرمانشاه 2 ميليون تن جمعيت دارد كه آخرين نرخ بيكاري آن در پاييز سال گذشته 22 درصد اعلام شده است.
3033