۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۳۱
کد خبر: 82939128
T T
۰ نفر
شهروندان اروميه اي منتظر فيش هاي عوارضي از ابتداي تير باشند

اروميه- ايرنا- شهردار اروميه گفت: از ابتداي تيرماه امسال فيش هاي عوارض نوسازي و پسماند به درب منازل شهروندان تحويل داده مي شود كه اميدواريم شهروندان نيز اين فيش ها در سريع ترين زمان پرداخت و به مديريت شهري كمك كنند.

محمد حضرت پور روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه شهروندان در آباداني، رونق و زيبايي شهر نقش بسزايي دارند، افزود: اين فيش هاي تجميع شده جهت پرداخت عوارض بر اساس قيمت منطقه اي به صورت پرداخت هاي سه ماهه به منازل شهروندان ارسال مي شود.
وي اضافه كرد: مشاركت مردم در تامين هزينه هاي شهري با پرداخت مبالغي مانند عوارض جمع آوري پسماندهاي شهري، شهرداري را در اجراي پروژه هاي فاخر و بزرگ و نيمه تمام شهري كمك مي كند.
وي ادامه داد: درآمدهاي شهري اروميه در بخش جمع آوري عوارض در سال گذشته تنها 60 ميليارد ريال بود كه رقم قابل قبولي نيست.
شهردار اروميه از شهروندان خواست تا با پرداخت به موقع عوارض شهرداري را در ارائه خدمات به مردم ياري كنند.
حضرت پور افزود: در حال حاضر بيشتر درآمدهاي شهرداري از محل ماده 100 و عوارض نوسازي حاصل مي شود و در اين بين درآمدهاي حاصله از پروانه هاي ساختماني بسيار كم رنگ است.
وي با بيان اينكه كاركنان شهرداري اروميه سه ماه است كه حقوق نگرفته اند، ادامه داد: با توجه به ركود و تورم موجود درآمدهاي شهرداري بسيار پايين آمده به طوري كه درآمدهاي حاصله از پنج منطقه شهري اروميه روزانه به تنها 50 ميليون تومان رسيده است.
وي بيان كرد: در حال حاضر 70 ميليارد ريال در پرداخت حقوق هر ماه در شهرداري اروميه كسري داريم.
شهردار اروميه گفت: كل درآمدهاي شهرداري از ماليات ارزش افزوده براي شهرداري اروميه در سال هاي گذشته بسيار پايين است در حالي كه براي شهر تهران رقم بسيار بالايي از اين درآمدها اختصاص مي يابد كه اين اقدام نماد بي عدالتي است.
شهردار اروميه افزود: در حال حاضر چند پروژه سرمايه گذاري در شهر اروميه در دست اجرا است كه درآمدهاي حاصل از آن در سالهاي آينده به ثمر مي نشيند و رونق اقتصادي شهر را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش ايرنا، شهر اروميه بزرگترين شهر آذربايجان غربي است كه بيش از 11 هزار هكتار مساحت دارد و طبق سرشماري سال 95 بيش از 730 هزار نفر در آن زندگي مي كنند.
8137/2093