۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۶:۳۷
کد خبر: 82939293
T T
۰ نفر

14 شهر خراسان شمالی تنش آبی دارد

۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۶:۳۷
کد خبر: 82939293
14 شهر خراسان شمالی تنش آبی دارد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به مشكل تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان استان گفت: تابستان امسال ساكنان 14 شهر از 22 شهر استان با تنش آبی روبه رو هستند.

غلامحسین ساقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در 11 شهر استان با مشكل تامین آب روبه رو هستیم به این معنا كه منابع تامین آب كم است و باید در این باره چاره اندیشی شود.
وی افزود: مشكل سه شهر نیز اجرای تاسیسات ذخیره و توزیع آب است.
وی با اشاره به اینكه آب آشامیدنی مورد نیاز ساكنان سه شهر استان از سدها تامین می شود گفت: 80 درصد از مشتركان آب این شركت در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین ساكن هستند كه آب آشامیدنی این شهروندان از سد تامین می شود و این شهرها نیز در لیست شهرهای دچار تنش آبی قرار گرفته اند.
ساقی گفت: بر این اساس بیش از 85 درصد از مشتركان آب این شركت با مشكل تنش آبی روبه رو می شوند كه در روزهای پیك مصرف به طور متوسط 760 لیتر بر ثانیه كمبود آب دارند.
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان كرد: پیك مصرف آب از نیمه خرداد تا نیمه شهریورماه است.
وی گفت: برای رفع تنش آبی شهرهای استان حفر و تجهیز 24 حلقه چاه در برنامه قرار گرفته و علاوه بر آن ایجاد ایستگاه برداشت آب از سطح سد شیرین دره برای ارتقای كیفیت آب شهروندان مركز استان در حال اجرا است.
به گفته مدیرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی برای اجرای طرح ها و پروژه های مربوط به رفع تنش آبی شهرهای استان 830 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی 185 هزار مشترك آب دارد.
7185/ 6042