سروان فرزاد حسنوند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار كرد: جاده آوه از مسیرهای حادثه خیز ساوه است كه تسریع در تكمیل زیرگذر محدوده سه راهی آن ضروری است.
وی افزود: عملیات اجرایی این زیرگذر 70 درصد پیشرفت فیزیكی دارد اما در 6 ماه اخیر متوقف شده است و با توجه به تاثیری كه بر كاهش حوادث و بهبود ایمنی شهروندان دارد باید در این امر تسریع شود.
فرمانده پلیس راه ساوه به همدان گفت: مسیر ساوه به همدان از جاده های پرترافیك و دوطرفه است كه نیاز به تعریض و شانه سازی دارد و انجام این اصلاحات می تواند بخش زیادی از حوادث رانندگی رخ به رخ را در این راه كم كند.
حسنوند بیان كرد: انتقادها در مورد افزایش بار ترافیكی جاده قدیم ساوه به همدان بعد از افزایش نرخ عوارضی آزادراه ساوه به همدان قابل قبول نیست و افزایش نرخ عوارض آزادراه با محاسباتی درست و نیز شاخص هایی مانند میزان تردد و هزینه از سوی وزارت راه انجام شده است.
وی ادامه داد: درصد تردد خودروها به خصوص كامیون ها از آزادراه به جاده قدیم بسیار كم است اما این نكته را نباید فراموش كرد كه آزادراه دارای مسیرهای خروجی به سمت جاده قدیم به خصوص از سمت جاده یولاق یا دخان است و بیشتر اهالی قم و سلفچگان نیز از جاده قدیم تردد می كنند كه این مسئله در افزایش بار ترافیكی این مسیر تاثیر دارد.
شهرستان ساوه دارای 147 كیلومتر آزادراه، 110 كیلومتر بزرگراه و 100 كیلومتر راه فرعی است و محور اتصال مناطق شمالی به جنوب و مركز به غرب كشور تلقی می شود.
6539/6013/
ساوه - ایرنا - فرمانده پلیس راه ساوه به همدان گفت: شمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده های قدیم این شهرستان در 2 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد كاهش یافت.