۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۵۴
کد خبر: 82940069
T T
۰ نفر

فائو: كشورهای نیازمند به كمك غذایی بیشتر شدند

۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۵۴
کد خبر: 82940069
فائو: كشورهای نیازمند به كمك غذایی بیشتر شدند

تهران- ایرنا- سازمان خواربار و كشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام كرد: با وجود وفور عرضه جهانی غذا، شمار كشورهای نیازمند به كمك‌های غذایی خارجی به سبب مناقشات شدید و بلندمدت و وضع اقلیمی نامساعد افزایش یافته است.

به گزارش دوشنبه دفتر نمایندگی فائو در ایران، تازه‌ترین گزارش «چشم‌انداز محصولات و وضعیت غذایی» فائو نشان می دهد شمار كشورهای نیازمند كمك‌های غذایی خارجی با اضافه شدن كیپ‌ورد و سنگال به رقم 39 كشور رسید.
پس از یك فصل زراعی ضعیف در كیپ‌ورد، اكنون 35 درصد جمعیت این كشور به كمك‌های غذایی نیازمند است؛ البته انتظار می‌رود این رقم در اوایل تابستان و با آغاز باران‌های فصلی كاهش یابد.
فصلنامه «سیستم اطلاعات جهانی و هشدار اولیه» فائو نیز نشان می‌دهد در پی شرایط ضعیف دامداری در سنگال شمار نیازمندان به كمك در این كشور به 750 هزار نفر افزایش می یابد.
تداوم تاثیر منفی مناقشات و بحران‌های اقلیمی بر امنیت غذایی 31 كشور در آفریقا، هفت كشور در آسیا و هائیتی باعث شد هیچ‌یك از این كشورها از فهرست خارج نشوند.
جنگ داخلی و ناامنی در آفریقا و خاورمیانه به آوارگی میلیون‌ها نفر منجر شد كه بیشتر آنان به صورت پناهنده در دیگر كشورهای همسایه به سر می‌برند. این عوامل همچنین باعث توقف فعالیت كشاورزان شده و بدین ترتیب نرخ گرسنگی در این منطقه ها افزایش یافته است.
از سوی دیگر، بارش اندك باران تولید غلات در آمریكای جنوبی و جنوب آفریقا را كاهش داده و شرایط اقلیمی نامساعد نیز دامداران منطقه غرب آفریقا را دچار وضعیت دشواری كرده است.
نام 39 كشور نیازمند كمك‌های غذایی خارجی عبارت است از افغانستان، بوركینافاسو، بروندی، كامرون، كیپ‌ورد، جمهوری آفریقای مركزی، چاد، كنگو، جمهوری دموكراتیك كنگو، جیبوتی، اریتره، اتیوپی، گینه، هائیتی، عراق، كنیا، جمهوری دموكراتیك خلق كره، لسوتو، لیبریا، لیبی، ماداگاسكار، مالاوی، مالی، موریتانی، موزامبیك، میانمار، نیجر، نیجریه، پاكستان، سنگال، سیرالئون، سومالی، سودان جنوبی، سودان، سوازیلند، سوریه، اوگاندا، یمن و زیمبابوه.
به گزارش ایرنا، فائو از سازمان‌های بین‌المللی است كه در سال 1945 با حضور 44 كشور عضو سازمان ملل متحد تاسیس شد و به گسترش و نوسازی كشاورزی، جنگلداری، شیلات و تامین غذای مناسب برای همگان به كشورهای در حال توسعه كمك می‌كند.
هدف این سازمان، بهبود سطح زندگی و تغذیه مردم، توزیع مناسب مواد غذایی در مناطق مختلف جهان و ایجاد امنیت غذایی است.

اقتصام**9186*1961*
۰ نفر