۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82940787
T T
۰ نفر
جشنواره مهارت آموختگان كارآفرين برتر در گيلان برگزار مي شود

رشت - ايرنا - مديركل آموزش فني و حرفه اي گيلان از برگزاري جشنواره كشوري مهارت آموختگان كارآفرين برتر در اين استان خبر داد.

به گزارش ايرنا رحيم عطائي پور روز سه شنبه در نشست خبري در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان گيلان افزود: با توجه به راهبردهاي سندهاي فرابخشي كارآفريني و اشتغال، جشنواره مهارت آموختگان كارآفرين برتر از سوي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با هدف شناسايي و معرفي الگوهاي كارآفرين مهارت محور به جامعه و استفاده از توانمندي هاي آنها در بخش هاي مختلف اقتصادي به منظور ايجاد و توسعه فرهنگ مهارت آموزشي و اشتغال در كشور برگزار مي شود.
وي اظهار كرد: شناسايي و معرفي مهارت آموختگان كارآفرين به جامعه و استفاده از توانمندي آنان در جهت
ارايه الگوهاي كارآفريني مهارت محور، ايجاد زمينه و تمهيدات اشتغال براي مهارت آموختگان آموزش فني و حرفه اي از روش كارآفريني، ارتقا جايگاه رفيع مهارت آموختگان كارآفرين در جامعه، حمايت، تشويق و ايجاد انگيزه در مهارت آموختگان براي راه اندازي كسب و كار جديد، فراهم كردن بستر براي شكوفايي استعدادها و ظرفيت هاي كارآفريني و افزايش روحيه خودباوري در جوانان از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره است.
عطائي پور با اشاره به برگزاري اين جشنواره در 2 مرحله استاني و كشوري خاطرنشان كرد: هر مرحله داراي معيارها و شاخص هايي معين است، در مرحله استاني پنج نفر از كارآفرينان برتر شناسايي و به مرحله كشوري معرفي مي شود.
وي درباره شرايط شركت در اين جشنواره اظهار كرد: مهارت آموخته كارآفرين، فردي است كه از مراكز آموزش فني و حرفه اي يا آموزشگاه هاي فني و حرفه اي آزاد گواهينامه مهارت اخذ كرده و علاوه بر راه اندازي كسب و كار در زمينه مرتبط با عنوان گواهينامه اخذ شده، حداقل يك نفر را به استخدام درآورده باشد.
مديركل آموزش فني و حرفه اي استان گيلان بيان داشت: مهارت آموختگان مراكز دولتي و آموزشگاه هاي فني و حرفه اي آزاد از سال هاي 93 تا نيمه اول 96 كه اقدام به راه اندازي كسب و كار كرده باشند، مي توانند در اين جشنواره شركت كنند.
وي با بيان اين كه معيارهاي ارزيابي مهارت آموخته كارآفرين برتر شامل شش موضوع است، تصريح كرد: اشتغالزايي حداكثر 30 امتياز، منطقه جغرافيايي كسب و كار ايجاد شده 20 امتياز، عوامل آموزشي 20، توسعه كسب و كار ايجاد شده 20 ، عوامل ويژه هشت و افتخارات هفت امتياز در نظر گرفته شده است.
وي ادامه داد: علاقمندان كارآفرين براي شركت در اين جشنواره مي توانند حداكثر تا 30 خردادماه جاري فرم مربوطه را از مراكز و وب سايت فني و حرفه اي استان گيلان دريافت كرده و بعد از تكميل آن مدارك و مستندات را به مراكز فني و حرفه اي در شهرستان هاي مختلف تحويل دهند.
وي اظهار كرد: بعد از ارزيابي كارآفرينان برتر استان گيلان در تيرماه امسال همزمان با تقدير از مربيان نمونه مراكز فني و حرفه اي استان گيلان در مراسم ويژه اي تجليل مي شوند و پنج نفر برتر به مرحله كشوري راه مي يابند كه ششم مرداد در روز ملي آموزش هاي فني و حرفه اي و ترويج كارآفريني تجليل خواهند شد.
بر اساس آخرين آمار 22 مركز دولتي فني و حرفه اي، يك مركز سنجش مهارت و 850 آموزشگاه آزاد ارائه خدمات مهارتي در استان گيلان فعال است.
7286/2007