۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۰۳
کد خبر: 82941131
T T
۰ نفر

كدورت آب هرسين به حد استاندارد رسيد

۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۰۳
کد خبر: 82941131
كدورت آب هرسين به حد استاندارد رسيد

كرمانشاه - ايرنا - فرماندار هرسين گفت: با وجود طغيان سراب شهر هرسين اما با استفاده از سيستم تصفيه خانه اضطراري، كدورت آب اين شهرستان به حد استاندارد رسيده است.

به گزارش ايرنا؛ امير شاه آبادي روز سه شنبه در اين ارتباط با اشاره به كدورت آب شهر هرسين در سال هاي گذشته به ويژه بهار سال 95 براثر بارندگي و طغيان سراب تامين آب شرب اين شهر، افزود: امسال با احداث تصفيه خانه اضطراري آب ميزان كدورت به حد استاندارد رسيده است.
او اظهار داشت كه اين تصفيه خانه توسط شركت آب و فاضلاب شهري استان و در كمترين زمان ممكن به بهره برداري رسيد و كمك بزرگي به كاهش كدورت آب در حد استاندارد كرد.
او گفت: باتوجه به بارندگي هاي شديد و كم سابقه در بهار سال جاري كه شاهد حدود 509 ميليمتر بارش در سطح شهرستان بوديم، سراب هرسين كه تنها تأمين كننده آب شرب اين شهر است، طغيان كرد و كدورت چشمه مانند سال هاي گذشته افزايش يافت.
او افزود: با وجود طولاني شدن زمان بارندگي ها و به تبع آن بروز شرايط كدورت آب، خوشبختانه عملكرد سيستم تصفيه خانه اضطراري در تصفيه و شفاف سازي آب شرب شهر بسيار مطلوب بود.
فرماندار هرسين تأكيد كرد: خوشبختانه به غير از مقداري افت فشار ناشي از عدم رعايت الگوي مصرف توسط مشتركين در روزهاي اوليه و در نقاط مختلف شهر مشكلي در تأمين آب شرب شهروندان نداشتيم.
شاه آبادي تصريح كرد: براساس نتايج پايش هاي كيفي روزانه آب از نقاط مختلف شبكه توزيع در سطح شهر و آزمايش هاي انجام شده توسط مركز بهداشت شهرستان، كيفيت آب هرسين مطلوب و فاقد هرگونه مشكل بوده و ميزان كدورت آب در حد استاندارد است.
عمليات احداث تصفيه خانه اضطراري آب شهر هرسين در نيمه دوم شهريور ماه سال 96 آغاز شد و در پايان سال به بهره برداري رسيد.
اين تصفيه خانه قادر است تا يك هزار NTU آب را تصفيه و شفاف نمايد و مقدار 200 ليتر بر ثانيه آب را تصفيه سازد كه قابليت تا 300 ليتر بر ثانيه نيز در آن پيش بيني شده است.
در شهر هرسين با جمعيتي بيش از 44 هزار نفر، بيش از 12 هزار مشترك زيرپوشش خدمات شركت آب و فاضلاب هستند.
3033/8066