۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۳۶
کد خبر: 82941520
T T
۰ نفر

بهسازی بوستانهای شهری در آبادان آغاز شد

۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۳۶
کد خبر: 82941520
بهسازی بوستانهای شهری در آبادان آغاز شد

آبادان – ایرنا- مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز آبادان گفت: عملیات اجرایی طرح توسعه روشنایی و بهسازی بوستانهای سطح شهر با 500 میلیارد ریال اعتبار از محل درآمد شهرداری و با مشاركت سازمان منطقه آزاد اروند آغاز شد.

حسین جمال گلی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای تكمیل و احداث پروژه روشنایی پارك ها بلوارها اعتباری به میزان30 میلیارد ریال ، تكمیل پروژه پارك خطی با مبلغ 200 میلیارد ریال، پارك فرهنگیان 200 میلیارد ریال و بهسازی پارك ذوالفقاری با اعتباری معادل 70 میلیارد ریال هزینه می شود.
وی با اشاره به آغاز مرحله دوم پروژه پارك 17 هكتاری این شهر گفت: مرحله نخست این پروژه پارك با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیكی و اعتباری معادل 56 میلیارد ریال اجرا شده است.
جمال گلی اعتبار مورد نیاز برای تكمیل این پارك را 400 میلیارد ریال عنوان كرد و گفت: در مرحله دوم احداث مبلمان پارك و ایجاد فضای سبز صور می گیرد.
وی در ادامه گفت: اتمام پروژه فضای سبز، كاشت نهال، درختكاری، المان و آبنما، پارك جنب اداره شیلات واقع در زمین شهری و پروژه تكمیل پارك فرودگاه در دستور كار قرار گرفت.
مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز آبادان گفت: مرحله نخست پارك فرودگاه با همكاری منطقه آزاد اروند به پایان رسید و اكنون مرحله دوم آن شامل نصب المان ها و مبلمان پاركی در دست اقدام است.
جمال گلی حفظ فضای سبز موجود را سیاست اصلی شهرداری و سازمان فضای سبز آبادان بیان كرد و گفت: جایگزینی گونه های گیاهی و اجرای پروژه آبیاری تحت فشار توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز آبادان اقدامی موثر در جهت مواجهه با بحران كمی آبی است.
وی كاشت گل كاغذی، شیشه شور، برهان، انجیز معابد و نخل به عنوان یك جایگزین مناسب و متناسب با شرایط آب و هوایی دانست و گفت: امیدواریم با جایگزینی گونه های متناسب با شرایط آب و هوایی آبادان شاهد توسعه فضای سبز شهری باشیم.
به گزارش ایرنا سرانه فضای سبز در كشور برای هر نفر 18 متر مربع و در آبادان زیر 10متر مربع است.
كل فضای سبز شهرستان آبادان 338 هكتار است.
7100/6002