۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۲۴
کد خبر: 82941974
T T
۰ نفر
برداشت انگور ياقوتي از تاكستانهاي گيلانغرب آغاز شد

قصرشيرين - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي گيلانغرب از آغاز برداشت انگور ياقوتي از سطح 250 هكتار از تاكستان هاي مثمر اين شهرستان خبر داد.

پاشا مرادي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پيش بيني مي شود با عملكرد 2 و نيم تن انگور در هر هكتار در مجموع 750 تن محصول از تاكستان هاي بارور گيلانغرب برداشت و روانه بازار مصرف شود.
وي با بيان اينكه پيش بيني مي شود برداشت انگور ياقوتي در فصل زراعي امسال در مقايسه با سال ماقبل آن 20 درصد كاهش داشته باشد ، علت اين امر را حادثه زلزله 21 آبان و پس لرزه هاي ناشي از آن و بارش تگرگ عنوان كرد.
وي اظهار داشت: به دليل عوامل ياد شده ، 100 هكتار از تاكستان هاي شهرستان گيلانغرب دچار خسارت شد كه اين امر علاوه بر كاهش محصول توليد انگور ياقوتي بر وضعيت معيشتي كشاورزان منطقه نيز تاثير داشت.
مدير جهاد كشاورزي گيلانغرب ، مجموع سطح زير كشت انگور ياقوتي در تاكستان هاي اين شهرستان را 350 هكتار اعلام كرد و گفت كه برداشت انگور ياقوتي از تاكستان هاي اين شهرستان همه ساله از اواسط خرداد آغاز مي شود و به مدت يك ماه ادامه دارد.
مرادي اضافه كرد كه انگور ياقوتي توليدي اين شهرستان از عطر، طعم و مزه بسيار مطلوبي برخوردار است كه علاوه بر نياز داخلي به ديگر شهرها و استان هاي همجوار كشور صادر مي شود.
گيلانغرب با بيش از 72 هزار تن جمعيت در غرب كرمانشاه، 41 هزار هكتار اراضي كشاورزي و باغي دارد.
7079/7398/8066