۲۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82943645
T T
۰ نفر

نماز عيد فطر در انگليس برگزار شد

۲۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82943645
نماز عيد فطر در انگليس برگزار شد

لندن - ايرنا - صدها تن از مسلمانان مقيم انگليس پس از يك ماه تزكيه نفس و روزه‌داري، صبح جمعه با حضور در مراكز اسلامي و مساجد نماز عيد فطر را اقامه كردند.

به گزارش ايرنا، مسلمانان نمازگزار از اقشار و مليت‌هاي مختلف با حضور در مركز اسلامي انگليس، نماز عيد فطر را به امامت حجت‌الاسلام ‌و المسلمين شمالي نماينده مقام معظم رهبري در انگليس اقامه كردند.
شركت‌كنندگان پيش از اقامه نماز عيد با ذكر نام خدا به تكليف واجب الهي عمل كرده و زكات فطريه خود را در صندوق‌هايي كه به همين منظور تدارك ديده‌ شده بود، ريختند.
در ابتداي اين مراسم، يكي از قاريان بين‌المللي آياتي چند از قرآن كريم را تلاوت كرد و سپس نمازگزاران با نداي تكبير به استقبال نماز با شكوه عيد سعيد فطر رفتند.
نمازگزاران كه پس از يك ماه عبادت و روزه‌داري در اين مراسم شركت كرده بودند، به شكرانه روزه‌داري و تزكيه نفس، خداوند متعال را سپاس گفتند و براي سربلندي و عزت مسلمانان دعا كردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين شمالي نيز در خطبه‌هاي نماز عيد فطر ضمن تبريك اين مناسبت و دعوت تمامي مؤمنين به تقوي الهي، مطالبي را در مورد اهميت ماه مبارك رمضان و عيد فطر و نيز مسائل جهان اسلام بيان كرد.
روز جمعه 15 ژوئن 2018، اولين روز ماه مبارك رمضان در انگليس اعلام‌شده بود.
'ترزا مي' نخست‌وزير انگليس نيز امروز با انتشار پيامي ويدئويي، فرارسيدن عيد فطر به مسلمانان را تبريك گفت.
وي گفت: عيد فطر فرصتي براي همه ما در انگليس است تا از سهم فوق‌العاده‌اي كه سه ميليون مسلمانان در جامعه ما ايفا مي‌كند، تجليل كنيم. مسلمانان انگليس در هر گوشه‌اي از اين كشور نقش به سزايي در جامعه ايفا كرده و جامعه متنوع و موفقي را به وجود آورده‌اند كه ما به آن افتخار مي‌كنيم.
اروپام ** هـ ن **1651