۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۴
کد خبر: 82944895
T T
۰ نفر

سه هزار و 700 كيلوگرم روغن سوخته در آستارا معدوم شد

۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۴
کد خبر: 82944895
سه هزار و 700 كيلوگرم روغن سوخته در آستارا معدوم شد

آستارا - ايرنا - مدير شبكه بهداشت و درمان آستارا گفت: بازرسان واحد بهداشت محيط اين شبكه با همكاري اتحاديه قنادان در راستاي ارتقاي امنيت غذايي در ماه مبارك رمضان، از 45 قنادي اين شهرستان سه هزار و 700 كيلوگرم روغن سوخته جمع و معدوم كردند.

شهرام حسين نژادي روز يكشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: بازرسان بهداشت در ماه مبارك رمضان 393 مورد بازرسي از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و قنادي ها انجام دادند و علاوه بر روغن سوخته، 240 كيلوگرم مواد غذايي فاسد نظير سوسيس، كالباس، نوشابه و لبنيات جمع و معدوم كردند.
وي با اشاره به اينكه در اين راستا 11 متخلف شناسايي و به مقام قضايي معرفي شدند، ادامه داد: روغن هاي سوخته به دليل پراكسيد بالا، سرطانزا و براي سلامتي انسان مضر است و پس از نمونه برداري شيميايي معدوم شد.
وي با اشاره به آغاز طرح تابستاني نظارت بر واحدهاي عرضه مواد غذايي توسط ماموران بهداشت محيط در آستارا، افزود: شهروندان و گردشگران در خريد مواد غذايي به پروانه ساخت و تاريخ توليد و انقضاي مصرف آن دقت، شكايات خود را با شماره 1344813033 اعلام و از خريد مواد غذايي از فروشندگان دوره گرد خودداري كنند.
وي اضافه كرد: شبكه بهداشت و درمان آستارا به برخورد با متخلفان عرضه مواد غذايي اهتمام دارد و با نظارت مستمر بر واحدهاي عرضه كننده، سلامت و امنيت غذايي مردم را تامين مي كند.
در شهرستان آستارا پنج هزار واحد صنفي در قالب 19 اتحاديه فعاليت مي كنند.

*** 17تن پنير از مرز آستارا صادر شد
رئيس شبكه دامپزشكي آستارا گفت: 17 تن پنير از مرز زميني گمرك اين شهرستان به روسيه صادر شد.
بهرام پورضرب روز يكشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: اين محموله طي روز جاري با مجوز اداره كل دامپزشكي استان مازندران و نظارت شبكه دامپزشكي آستارا صادر شد.
وي اظهار كرد: ارزش فرآورده لبني صادر شده حدود 70 هزار دلار است و پيش از اين در سال جاري حدود 50 تن پنير و خامه، 47 تن پودر ماهي و چهار تن روغن ماهي از اين شهرستان صادر شده است.
اداره كل گمرك آستارا در امور واردات و صادرات قطعي، ورود و خروج موقت، تعاوني مرزنشينان، حمل و نقل داخلي و خارجي، امور مسافري، مرجوعي، امانت هاي پستي و قضايي فعاليت مي كند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
7105 /6030