۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۹
کد خبر: 82946836
T T
۰ نفر

حمايت از 62 طرح پژوهشي محققان كشور تصويب شد

۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۹
کد خبر: 82946836
حمايت از 62 طرح پژوهشي محققان كشور تصويب شد

تهران- ايرنا- صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمي رياست جمهوري با حمايت از 62 طرح پژوهشي محققان سراسر كشور موافقت كرد.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمي ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، فراگيري حوزه هاي مختلف علوم اعم از رشته اي و بين رشته اي اهميت ويژه اي دارد و صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمي با توجه به ضرورت اين موضوع كارگروه‌هاي مختلفي در اين حوزه ها راه اندازي كرده است. حمايت از پژوهشگران كشور براي پيشبرد طرح ها و ايده ها در اين كارگروه ها انجام مي شود.
طرح هاي ارسالي پژوهشگران پس از تاييد در كارگروه هاي تخصصي براي تصويب به كميته تخصصي ارسال مي شود. بر اين اساس در آخرين جلسه اين كميته در خرداد ماه سال جاري 62 طرح براي حمايت تصويب شد.
بر اساس اين گزارش، اين طرح ها شامل 32 طرح پژوهشي، 3طرح پژوهشي تفاهم نامه اي، 14طرح پسا دكترا و 13 طرح پسادكتراي تفاهم نامه اي است كه هر يك از اين طرح ها تعهداتي دارند كه مي توان به چاپ 54 مقاله در سطح كيو وان، 22 مقاله آي اس آي، 9 مقاله علمي و پژوهشي، 2 ثبت اختراع و توليد 3 محصول اشاره كرد. اين حمايت ها هدايت فعاليت هاي تحقيقاتي به سمت كاربردي و تجاري شدن را در نظر دارد تا با كمك صندوق و تامين منابع مالي در حد امكان فعاليت هاي نوآورانه محققان در سر تا سر كشور توسعه يابد، البته در اين حمايت ها نياز جامعه نيز در نظر گرفته مي شود.
صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران كشور داراي 13 كارگروه تخصصي با موضوع هاي مختلف است كه طرح هاي ارائه شده از سوي محققان و پژوهشگران را مورد بررسي قرار مي دهند و با تصويب هر يك از طرح ها، ميزان حمايت مادي و معنوي آن طرح، از سوي صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران كشور مشخص مي شود.
صندوق در راستاي توسعه علم و فناوري در كشور با بررسي طرح ها در كارگروه هاي مختلف، كرسي هاي پژوهشي ملي و بين المللي و نيزگرنت پژوهشي ( پژوهانه) ملي و بين المللي اعطاء مي كند.
علمي**1023**2017
۰ نفر