۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۷:۴۵
کد خبر: 82947276
T T
۰ نفر

رونق واحدهای دامی خمین 150 میلیارد ریال نیاز دارد

۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۷:۴۵
کد خبر: 82947276
رونق واحدهای دامی خمین 150 میلیارد ریال نیاز دارد

خمین - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی خمین گفت: فعال شدن 180 واحد دام ، طیور و شیلات این شهرستان به 150 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت نیاز دارد.

احمدرضا جعفری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این واحدهای تولیدی به دلیل كاهش نقدینگی و سرمایه در گردش، بالا بودن قیمت نهاده های تولید، نامناسب بودن نرخ عرضه محصولات تولیدی و پرداخت نشدن تسهیلات با بازپرداخت كم نیمه فعال و راكدشده اند.
وی بیان كرد: در صورت پرداخت تسهیلات و قرار گرفتن این واحدها در مدار تولید محصولات تولیدی دامی خمین بیش از 10 درصد افزایش می یابد.
به گفته مدیر جهاد كشاورزی خمین عمده مراكز تولیدی نیمه فعال و راكد خمین را واحدهای تولید شیر و گوشت قرمز و پس از آن مرغداری‌ها تشكیل می‌دهند.
جعفری اظهار داشت: هشت واحد صنعتی گاو شیری، 15 واحد صنعتی گاو گوشتی، 247 واحد دامداری كوچك روستایی، چهار هزار واحد سنتی، 22 مركز جمع‌آوری شیر، 125 واحد مرغداری گوشتی و 2 كارخانه خوراك دام از ظرفیت‌های مهم خمین است.
وی افزود: این شهرستان از قطب‌های مهم استان در بخش كشاورزی و دامپروری به شمار می‌رود و ظرفیت‌های بالایی در تولید دارد.
جعفری گفت: سالانه 83 هزار تن محصولات دامی در خمین تولید می شود و این شهرستان در تولید عسل مرغوب و با كیفیت و زعفران رتبه اول، لوبیا، گل های شاخه بریده، شیر خام و گوشت سفید رتبه دوم و در تولید گندم رتبه پنجم استان مركزی را دارد.
سالانه 108 هزار تن محصولات كشاورزی، دامی و باغی در شهرستان 105 هزار نفری خمین تولید می شود.
7277/6013/