تاکید معاون استاندار یزد بر رفع مشکلات دامداران مهریز

یزد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد امروز (یکشنبه) از برخی واحدهای دامداری شهرستان مهریز بازدید و بر حل مشکلات آنها با همکاری مدیران دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی شاه حسینی در این بازدیدها اظهار کرد: این شهرستان در حوزه کشاورزی و دامداری از ظرفیت‌های ویژه ای برخوردار است و در بعضی تولیدات کشاورزی و دامی رتبه نخست استان را دارد.

وی با بیان اینکه مهریز در تولید تخم مرغ رتبه نخست را دارد، افزود: چرخه تولید و فرآوری در مهریز کامل است و برای فرآوری تولیدات دامی کارهای زیرساختی خوبی انجام شده است.

معاون استاندار یزد همچنین در ادامه سفر در شهرستان مهریز از چند واحد صنعتی و بزرگ و تعدادی واحدهای سنتی دام سبک و سنگین بازدید و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

شاه حسینی گفت: بدهی بانکی، تامین سرمایه در گردش و منابع مالی از مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان است و دامداران نیاز به دریافت تسهیلات برای فعال کردن و حفظ سرمایه موجود دامداری‌های خود دارند.

فرماندار مهریز نیز در این بازدیدها گفت: این شهرستان قطب دامداری استان است و در این بخش‌ نیازمند حمایت دولت است.

احمد آخوندی ادامه داد: براساس گفت و گوهایی که با متولیان واحدهای تولیدی شهرستان انجام شده مشکل بیشتر این واحدهای تولیدی، تسهیلات کم‌بهره و سرمایه در گردش است.

تاکید معاون استاندار یزد بر رفع مشکلات دامداران مهریز

در شهرستان مهریز ۲۸ هزار راس دام سنگین وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۲ هزار راس دام مولد است.

در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد شیر تولیدی گاوداری‌های مهریز در استان‌های همجوار مصرف می‌شود و ۲۰ درصد آن در استان یزد و شهرستان مهریز به مصرف می رسد.

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز حدود ۶۰ درصد در شهر زندگی می‌کنند.

مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha