۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۳۵
کد خبر: 82947395
T T
۰ نفر

شرط خريد تضميني گندم، ثبت نام در سامانه است

۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۳۵
کد خبر: 82947395
شرط خريد تضميني گندم، ثبت نام در سامانه است

تبريز- ايرنا - مدير جهادكشاورزي شهرستان مرند گفت: خريد گندم مازاد برمصرف كشاورزان در سال زراعي جاري تنها در قالب سامانه جامع پهنه بندي و مديريت داده هاي كشاورزي انجام مي شود.

منوچهر رحماني روز چهارشنبه در جلسه هماهنگي خريد تضميني گندم شهرستان مرند اعلام كرد: براساس تكاليف مقرر در قانون خريد تضميني محصولات كشاورزي و برنامه ابلاغي از سوي وزير جهاد كشاورزي و سازمان جهادكشاورزي استان، خريد گندم تنها از كشاورزاني كه اطلاعات آنها در سامانه جامع پهنه بندي ثبت شده باشد، مجاز خواهد بود.
وي تاكيد كرد: ثبت اطلاعات كشاورزان شامل محل توليد، سطح زير كشت، برآورد توليد و اطلاعات هويتي كشاورزان در سامانه در زمان تحويل محصول ضروري است.
مدير جهادكشاورزي شهرستان مرند از تمامي كشاورزاني كه تاكنون موفق به ثبت اطلاعات خود نشده اند، خواست تا به مراكز و دفاتر جهادكشاورزي محل فعاليت كشاورزي خود مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام كنند تا زمان تحويل گندم به مراكز خريد با مشكل مواجه نشوند.
رحماني با اشاره به اينكه به منظور تسهيل در فرآيند خريد تضميني محصول گندم، سامانه پيامكي با شماره 3000813600 در دسترس بهره برداران است از گندم كاران خواست در صورت وجود هر مغايرتي در مورد سطح كشت و پيش بيني توليد به كارشناس مسئول پهنه مستقر در مركز جهادكشاورزي منطقه فعاليت خود مراجعه و اطلاعات موجود را اصلاح كنند.
مديرعامل شركت آرد ميلاد مرند نيز در اين جلسه گفت: براي هر تن گندم 100 هزار ريال كرايه حمل به صورت نقد به كشاورزان پرداخت مي شود و چك ليست ها به روز به بانك عامل ارسال و 50 درصد بهاي گندم در فاصله زماني محدود پس از تحويل محصول از طريق بانك عامل كشاورزي پرداخت مي شود.
به گزارش ايرنا، قيمت خريد تضميني گندم امسال بر مبناي مصوبه شوراي عالي اقتصاد به ازاي هر كيلوگرم 13 هزار ريال است.
3071/6183