۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۳۶
کد خبر: 82948149
T T
۰ نفر
بهره گيري از تشكل ها راهكار مبارزه با مواد مخدر است

يزد - ايرنا - معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: استفاده از ظرفيت تشكل هاي مردم نهاد و واگذاري امور به آنها از راه هاي مهم و مورد تاكيد دولت در مبارزه با مواد مخدر است .

به گزارش ايرنا ، محمدعلي طالبي روز چهارشنبه در نشست خبري دبير و روساي كميته‌ هاي تخصصي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر افزود: جلب مشاركت ‌هاي مردمي براي مبارزه با مواد مخدر به خصوص تشكل ها جزو سياست هاي دولت است .
وي ادامه داد: هم اكنون 36 تشكل مردم نهاد در استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر با انجام برنامه هاي فرهنگي ، پيشگيري و درماني در كنار فعاليت هاي دستگاه هاي اجرايي به انجام وظايف مشغول هستند.
اين مسوول تصريح كرد: در سال گذشته در حمايت از تشكل هاي مردم نهاد براي مبارزه با مواد مخدر و انجام برنامه هاي متنوع فرهنگي مورد نياز سه ميليارد و 450 ميليون ريال اعتبار اختصاص يافته است.
طالبي بيان كرد: برگزاري دوره هاي توانمند سازي و آموزشي براي تشكل ‌هاي فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر از اقدام هاي خوب انجام شده در سال هاي گذشته بوده كه امسال نيز ادامه خواهد يافت .
همچنين مديركل بهزيستي يزد ، محور فعاليت هاي اين اداره كل را در سطح استان با همكاري بخش هاي مختلف ، موضوع پيشگيري از آسيب ها و ناهنجاري هاي فرهنگي و اجتماعي ذكر كرد كه انجام شده است.
جليل عفتي افزود: سال گذشته در انجام طرح هاي پيشگيري 23 هزار و 470 مورد آموزش مهارتي شهري و روستايي در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان برگزار شد.
وي با اشاره به اينكه علت اصلي بسياري از آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي در استان و كشور مصرف مواد مخدر است تصريح كرد: جلب مشاركت مردم و واگذار امور در كنار برنامه هاي آموزشي در مبارزه با مواد مخدر بسيار تاثير مثبت دارد.
اين مسوول اظهار كرد: برگزاري دوره آموزش عمومي براي 26 هزار و 730 نفر، انجام دوره پيشگيري براي 2 هزار و 980 نفر دانش آموز و برگزاري آموزش هاي مهارت افزايي براي 2 هزار و 780 نفر جزو اقدام هاي مهم انجام شده است.
عفتي همچنين برگزاري دوره آموزشي فرهنگي و پيشگيري از آسيب ها براي سه هزار نفر از دانشجويان و چهار هزار سرباز و مددجوي زندان هاي يزد را از ديگر اقدام هاي اين اداره كل ذكر كرد.
همچنين رييس پليس مبارزه با مواد مخدر يزد گفت: در سال گذشته 38 تن انواع مواد مخدر در استان كشف شده كه نسبت به مدت مشابه در سال 1395 تا 28 درصد رشد نشان مي دهد.
سرهنگ محمدحسين ستوده نيا افزود: در اين مدت با همكاري مردم طرح هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي در يزد و شهرستان ها در زمينه فرهنگي ، پيشگيري و مبارزه عملي با استعمال مواد مخدر برگزار شده است.
در ادامه دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر يزد گفت: اعتياد به مواد مخدر از مهمترين آسيب‌هاي اجتماعي و فرهنگي است كه براي مبارزه با آن به همت و همراهي همه افراد ، خانواده ها و دستگاه ها نياز دارد.
سيد مصطفي كرباسي افزود: در حوزه فرهنگي و پيشگيري بايد با جلب مشاركت مردم و دستگاه هاي مختلف نسبت به انجام برنامه هاي فرهنگي و پيشگيري فعاليت هاي لازم را انجام داد.
اول تا هفتم تير هفته مبارزه با مواد مخدر نام دارد.
7536/ 6197