۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۴
کد خبر: 82948748
T T
۰ نفر
اروميه بايد شهر بدون معتاد متجاهر باشد

اروميه- ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه با بيان اينكه مردم به حضور معتادان متجاهر در خيابان ها حساس هستند، گفت: اروميه بايد همچون برخي ديگر از مناطق كشور بايد شهر بدون معتاد متجاهر باشد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيدمهدي قريشي روز پنجشنبه در ديدار با اعضاي شوراي مبارزه با مواد مخدر آذربايجان غربي بيان كرد: عموم مردم به مظاهر توجه ويژه اي دارند و حضور يك معتاد متجاهر در خيابان ها مي تواند عملكرد موفق ماموران انتظامي در مبارزه با مواد مخدر را زير سوال ببرد.
وي افزود: هرچند در مقايسه با آمار كشوري وضعيت آذربايجان غربي در بحث شيوع اعتياد در جامعه مناسب تر است ولي وجود حتي يك معتاد در حكومت اسلامي قابل قبول نيست.
امام جمعه اروميه با اشاره به تلاش هاي استكبار جهاني براي توليد و توزيع مواد مخدر، گفت: منابع مالي تروريست ها از طريق قاچاق مواد مخدر تامين مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه از ظرفيت روحانيت بايد در امر فرهنگ سازي براي مبارزه با مواد مخدر استفاده شود، افزود: طبق بررسي هاي انجام شده اعتياد در خانواده هايي كه ايمان ضعيفي دارند، شايع تر است.
حجت الاسلام قريشي با اعلام اينكه طبق آمار موجود بيش از 50 درصد زندانيان به نوعي با مواد مخدر در ارتباط هستند، گفت: عاري كردن جامعه از اعتياد مي تواند نقش بسزايي در كاهش آمار زندانيان و مشكلات ناشي از آن داشته باشد.
در ادامه اين ديدار فرمانده انتظامي آذربايجان غربي با اعلام اينكه كشت شاهدانه در استان به صفر رسيده است، بيان كرد: سال 1390 در بيش از 320 هكتار از اراضي كشاورزي آذربايجان غربي شاهدانه كشت شده بود كه در همان سال شناسايي و منهدم شد.
سردار ناصر اصلاني با بيان اينكه كشفيات مواد مخدر در سال 1396 نسبت به سال 1395 بيش از 36 درصد افزايش يافته يافت، افزود: در سال گذشته بيش از 22 تن انواع مواد مخدر و 50 تن پيش ساز مواد مخدر صنعتي در آذربايجان غربي كشف شد.
وي از دستگيري چهار هزار و 458 قاچاقچي و خرده فروش مواد مخدر در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال 1396 بيش از 19 هزار معتاد دستگير شدند و 96 باند توزيع مواد مخدر متلاشي شد.
فرمانده انتظامي آذربايجان غربي نرخ متوسط شيوع اعتياد در كشور را 5.5 عنوان كرد و ادامه داد: اين نرخ در آذربايجان غربي 2.5 بوده و وضعيت استان نسبت به متوسط كشوري مطلوب تر است.
وي گفت: هرچند تعداد زندانيان زن در آذربايجان غربي در مقايسه با زندانيان مرد بسيار كم است ولي بيش از 50 درصد بانوان زنداني در آذربايجان غربي درگير مواد مخدر هستند.
سردار اصلاني از مصادره بيش از 70 ميليارد ريال از اموال قاچاقچيان مواد مخدر طي سال گذشته خبر داد و بيان كرد: در همين راستا كميته شناسايي اموال قاچاقچيان به رياست دادستان آذربايجان غربي تشكيل شده است تا به نوعي مانع از فعاليت قاچاقچيان شود.
وي همچنين با اشاره به فعاليت 55 سمن در حوزه مبارزه با مواد مخدر، گفت: اين رقم در سال 1395، 33 سمن بود.
به گزارش ايرنا همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر بيش از 160 برنامه در اين حوزه در آذربايجان غربي برگزار مي شود؛ همچنين شنبه، دوم تيرماه بيش از پنج تن انواع مواد مخدر در اين استان منهدم خواهد شد.
3214/3072