۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۵۸
کد خبر: 82948964
T T
۰ نفر

30 كيلومتر آتش بر در مناطق جنگلي ملكشاهي ايجاد شد

۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۵۸
کد خبر: 82948964
30 كيلومتر آتش بر در مناطق جنگلي ملكشاهي ايجاد شد

ايلام - ايرنا - رئيس اداره منابع طبيعي ملكشاهي گفت: به منظور جلوگيري از گسترش آتش به مناطق جنگلي اين شهرستان از سوي اين اداره 30كيلومتر آتش بر ايجاد شده است.

محمد قاسم نيا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : با توجه به بارش هاي مناسب فصلي و افزايش پوشش گياهي و فرارسيدن فصل گرماي تابستان احتمال وقوع آتش سوزي در جنگل ها و مراتع دور از انتظار نيست و كوچكترين سهل انگاري و خطاي انساني مي تواند به وقوع حوادث بسيار ناگوار و نابودي سرمايه هاي ارزشمند طبيعي منطقه شود .
مدير منابع طبيعي و آبخيز داري ملكشاهي با اشاره انجام اقدامات پيشگيرانه از سوي اين اداره از جمله ايجاد آتش بر اظهار كرد: اين آتش بر ها با توجه به پهناي كه دارند مانع از گسترش آتش مي شوند و توان مقابله و كنترل حريق را افزايش مي دهد.
وي افزود: از هم اكنون امكانات لازم جهت مقابله با حريق هاي احتمالي از جمله چندين دستگاه دمنده ، فلس بك ، رادفاير ،و تعداد زيادي بيل و شن كش آماده شده است.
قاسمي خاطر نشان كرد : با توجه به اينكه اطلاع رساني و آموزش هاي مردمي در راستاي اطفاء حريق و ديگر روش هاي پيشگيرانه موثر است كلاس هاي آموزشي متعددي براي علاقه مندان و عشايري كه در مناطق جنگلي هستند انجام گرفته است .
اين مسئول به شهروندان توصيه كرد با توجه به شدت گرما و خشك شدن گياهان كه خطر آتش سوزي را بالا مي برد از روشن كردن آتش در داخل جنگل اكيدا خودداري كنند و در صورت روئيت هر گونه دود و آتش در مناطق جنگلي سريعا ماموران منابع طبيعي يا ديگر مراكز مرتبط را در جريان قرار دهند.
شهرستان ملكشاهي با 114 هزار هكتار جنگل يكي از جنگلي ترين مناطق غرب كشور است 61 درصد گستره اين شهرستان پوشيده از جنگل هاي انبوه بلوط است.
بروز آتش سوزي در مناطق وسيعي از جنگل هاي بيوره وكبيركوه شهرستان در ساليان گذشته خسارات جبران ناپذيري را بر عرصه هاي طبيعي و جنگلي وارد كرده است.
7179/6034