۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۷
کد خبر: 82949297
T T
۰ نفر
جهاد اسلامی دعوت بحرین از رژیم صهیونیستی را محكوم كرد

تهران- ایرنا- جنبش جهاد اسلامی فلسطین دعوت رژیم آل خلیفه از رژیم صهیونیستی برای شركت در نشست كمیسیون میراث جهانی 'یونسكو عربی' وابسته به سازمان ملل به میزبانی بحرین در 24 ژوئن (3 تیر) را محكوم كرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه خبری فلسطین الیوم، 'یوسف الحساینه' از رهبران جنبش جهاد اسلامی شب گذشته گفت: دعوت رژیم آل خلیفه از رژیم صهیونیستی برای شركت در نشست مذكور، یكی از اشكال عادی سازی ننگین رابطه با این رژیم غاصب درهمه زمینه ها است كه در حقیقت كودتا علیه اصول امت و تحریك احساسات مردم فلسطین است كه در طول شبانه روز بدون واكنشی از سوی جهانیان در معرض كشتار رژیم صهیونیستی قرار دارند.
'الحساینه' افزود: تلاش برای عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی یا برقراری هرگونه رابطه مخفیانه وعلنی با رژیم صهیونیستی به سركردگی برخی رژیم های عربی كه نماینده مردم خود نیستند، به رژیم اشغالگر قدس علی رغم طمع ورزی های آن به توسعه طلبی، هیچگونه مشروعیتی نخواهد بخشید همچنان كه چیزی جز مخالفت ها ومحكومیت های مردمی عاید رژیم های دست نشانده عربی نخواهد شد.
عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی با تاكید بر اینكه هرگونه تلاش رژیم های دست نشانده برای عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی علی رغم خواست ملت های خود به شكست خواهد انجامید، خاطر نشان ساخت رژیم صهیونیستی با وجود داشتن قوی ترین زرادخانه نظامی درمنطقه، رو به زوال است.
'الحساینه' تشكر رژیم صهیونیستی از رژیم آل خلیفه برای كمك به جلوگیری از مطرح شدن بحث پیشنهادی به یونسكو در خصوص به رسمیت شناختن عدم وجود ارتباط میان صهیونیست ها از یك سو و شهر قدس و الخلیل از سوی دیگر را خجالت آور ومایه ننگ دانست ورابطه رژیم صهیونیستی ورژیم آل خلیفه را مشكوك خواند.
'الحساینه' از آزادگان جهان خواست اقدام رژیم آل خلیفه را كه با خواسته ملت های عربی اسلامی مغایرت دارد محكوم و رژیم صهیونیستی را تحریم كنند.
یك مقام بحرینی كه خواست نامش فاش نشود نیز به رسانه ها گفت: بحرین اولین كشور عرب حاشیه خلیج فارس است كه برقراری رابطه دیپلماتیك با اسرائیل را اعلام كرد و دولت بحرین اسرائیل را دشمن ندانسته و نزدیكی با آن را مغایر با اصول اساسی بحرین نمی داند.
عضو ارشد جهاد اسلامی اقدام رژیم آل خلیفه را اهانت به مردم فلسطین ونادیده گرفتن حقوق وفداكاری های آن دانست.
مشاور موسسه فرهنگ و آثار باستانی بحرین هفته گذشته فاش كرد كه یك هیات صهیونیست برای مشاركت در كنفرانس بین المللی فرهنگی در این كشور كه قرار است 24 ژوئن (3 تیر ماه) برگزار شود، دعوت شده اند.
بحرین پیشتر نیز اقدام به افشای روابط خود با تل آویو كرده بود و در ماه گذشته میلادی تیم های امارات و بحرین در مسابقات دوچرخه سواری در سرزمین اشغالی همزمان با سالگرد اشغال فلسطین، مشاركت داشتند.
رسانه های آمریكایی پیشتر از دیدار «حمد بن عیسی آل خلیفه» پسر شاه بحرین با «مارفین هر» خاخام یهودی بنیانگذار مركز صهیونیستی «سیمون ویزنتال» در آمریكا خبر داده بودند.
خاورم** 1453**1485
۰ نفر