۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۴
کد خبر: 82949532
T T
۰ نفر
80 درصد از كودكان مبتلا به سرطان شانس بهبودي دارند

تهران - ايرنا- رئيس هيات امناي موسسه محك گفت: بر اساس آمارها 80 درصد از كودكان مبتلا به سرطان شانس بهبودي دارند.

به گزارش ايرنا از موسسه محك، مردآويژ آل بويه افزود: تجربه ثابت كرده تنها درمان سرطان كافي نيست و كودكان پس از بهبودي دچار ناهنجاري‌ها و عوارضي مي‌شوند.
وي اظهار داشت:از آنجايي كه تعداد قابل توجهي از اين كودكان در معرض ناباروري هستند امروزه باروري كودكان مبتلا به سرطان مساله مهمي محسوب مي‌شود بنابراين لازم است در كنار ارائه خدمات درماني و حمايتي به موضوع باروري در مبتلايان سرطان نيز توجه شود.
رئيس هيات امناي موسسه محك با بيان اين كه ماموريت و هدف محك درمان و بهبودي كودكان مبتلا به سرطان است، ادامه داد: امروزه روش‌هاي درمان سرطان نسبت به گذشته پيشرفت چشمگيري داشته و يكي از اقداماتي كه محك با همكاري پژوهشگاه رويان انجام مي‌دهد، حفظ باروري بيماران مبتلا به سرطان است.
موسسه محك به پشتوانه بيش از 27 سال فعاليت در راستاي ارائه خدمات درماني و حمايتي به كودكان مبتلا به سرطان ايران تلاش مي‌كند تا ضمن انتقال دانش و تجربيات تخصصي، زمينه ارتقاي علم پزشكي در حوزه سرطان را فراهم كند.
ارائه خدمات حمايتي و درماني به كودكان مبتلا به سرطان در چارچوب استانداردهاي ملي و بين‌المللي و كاهش عوارض ديررس درمان سرطان با بهره‌مندي از جديدترين و كارآمدترين روش‌ها و آخرين دستاوردهاي علم پزشكي از جمله ماموريت‌هاي محك است.
اين موسسه مي‌كوشد از طريق گسترش همكاري با موسسات تحقيقاتي و درماني ملي و بين‌المللي فعال در زمينه سرطان به كاهش نرخ ابتلا به سرطان در كودكان و روش‌هاي موثر درمان دست يابد.
اجتمام **9022**1336