موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان ۸۵ درصد هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کند

مشهد- ایرنا- مدیر عامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان گفت: هم اینک ۸۵ درصد هزینه‌های درمان کودکان مبتلا به سرطان توسط این موسسه و ۱۵ درصد آن توسط انجمن حمایت از کودکان سرطانی(محک)تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شیما شریفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزینه درمان یک روز کودک مبتلا به سرطان یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال و هزینه درمان هر ماه ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و هزینه آزمایش تشخیص اولیه سرطان ۱۶۰ میلیون ریال است.

وی در خصوص نحوه پرداخت هزینه‌های بیماران سرطانی در این موسسه افزود: هزینه‌هایی که موسسه بر عهده دارد شامل ۲ گروه هزینه درمانی و غیر درمانی است که هزینه‌های درمانی شامل هزینه شیمی درمانی، پروتز، آمبولانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، سی.تی.اسکن، بستری بیمارستان، فیزیوتراپی، لوازم پزشکی و دندانپزشکی و هزینه‌های غیر درمانی شامل هزینه‌های بیمه، ایاب و ذهاب، هتل و اسکان و اهدای مواد غذایی است.

مدیر عامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان گفت: این موسسه، موسسه‌ای غیرانتفاعی، غیر سیاسی و غیردولتی است که فعالیت خود را به منظور ارائه خدمات درمانی و حمایتی به تمامی کودکان شمال شرق کشور در سال‌های ۹۲ تا ۹۴ با ثبت رسمی اخذ پروانه فعالیت آغاز کرد و در سال ۹۴ با عقد تفاهمنامه با انجمن محک به سمت یکپارچه سازی خدمات درمانی و حمایتی در سراسر ایران رفت و آن را در راس یکی از برنامه های راهبردی خود قرار داد تا تمامی کودکان مبتلا به سرطان این مرز و بوم بتوانند با بهره مندی از این خدمات به سلامتی دست پیدا کنند.

شریفی در خصوص ضرورت تفاهمنامه با انجمن محک اظهار کرد: مراجعه کودکان مبتلا به سرطان از سایر شهرستان ها به بیمارستان فوق تخصصی، عدم قدرت خرید دارو، عدم تامین هزینه‌های درمانی از سوی خانواده، فعالیت مددکاری اجتماعی، تشکیل پرونده، برنامه رفاهی برای افزایش امید به زندگی، پیگیری امداد بیماران، هزینه تحصیل، تغذیه و اسکان از جمله موارد ضرورت انعقاد تفاهمنامه با محک به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: جمع‌آوری اطلاعات فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و پیگیری روند درمان به صورت تلفنی یا حضوری، مشاوره فردی برای تسهیل سازگاری کودک و خانواده از زمان تشخیص با شرایط جدید و روند درمان، برگزاری پرداخت هزینه درمانی و غیر درمانی همچون دارو، تشخیص طبی، رفت و آمد بیماران، تجهیزات پزشکی، بیمه و بستری، اهدای اقلام مورد نیاز بیماران برای حفظ سلامت جسمانی مانند مواد غذایی و پوشاک، توانمندسازی کودکان برای افزایش کیفیت زندگی، مهارت‌آموزی و بازگشت به زندگی از دیگر موارد ضرورت انعقاد تفاهمنامه با محک است.

مدیر عامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان گفت: این موسسه با ماندن در بخش خیریه، عدم ورود به بهره‌برداری از بودجه‌های دولتی، عدم ورود به عملیات تجاری و همواره با اتکا به مردم مسیر خود را طی کرده است.

شریفی افزود: از هر هزار ریال عایدی این موسسه، ۱۱ درصد برای هزینه‌های بالاسری اداره سازمان شامل منابع انسانی، مالی، پشتیبانی، آی.تی و ۸۴ درصد برای هزینه‌های گروه هدف شامل خدمات حمایتی در بیمارستان‌های دولتی و پنج درصد برای تحقیق و توسعه صرف می‌شود.

وی با بیان این که شفافیت یکی از ارزش‌های اساسی این موسسه است که موسسه همواره تلاش کرده است تنها به موضوع کودکان مبتلا به سرطان تمرکز کند ادامه داد: این موسسه تلاش کرده است با احترام به مردم که تامین کنندگان مالی هستند نهایت شفافیت را رعایت کند.

به گزارش ایرنا، موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان به منظور ارائه خدمات درمانی و حمایتی به تمامی کودکان شمال شرق کشور فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ در مشهد آغاز کرده است. این موسسه سال گذشته ۳۲۰ میلیارد ریال برای هزینه درمان کودکان مبتلا به سرطان پرداخت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha