به گزارش ایرنا سعیدرضا كامرانی شنبه در جمع كارشناسان و مربیان كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان فارس بیان داشت: فرهنگ شاخصترین اثری است كه از هر ملت بر جای میماند و تا رسیدن به فرهنگی متعالی كه به قول امیرمؤمنان علی (ع) میراثی سرشارتر از علم و هنر و جلوه و جمالی دلرباتر از ادب نیست، فاصله داریم و برای دستیابی به آن باید تلاش جدی كرد.
كامرانی بیان كرد: در نظام آموزشی فعلی دانش آموزان كمتر از مسائل پرورشی بهره مند می شوند و بیشتر اوقات آنان صرف محفوظات تئوری میشود كه بسیاری از آن محتواها در هیچ برههای از زندگی كارایی ندارد و تنها وقت و عمر آنان را تلف می كند.
وی با بیان اینكه كودكان بهجای آنكه مانند رایانه مسائل را در خود ذخیره كنند، باید بتوانند روش حل مساله را در زندگی استفاده كنند، عنوان كرد: نتیجه تعلیم و تربیت و بازخورد همه فعالیتها و خروجی كار همه فعالان عرصه فرهنگ در زمینه آموزش باید این باشد كه كودكان به انسانهایی فرهیخته تبدیل شوند.
معاون فرهنگی كانون پرورش فكری فارس گفت:دوران عمر مسئولیت بسیار كوتاه است و باید كه در این فرصت با تمام توان در خدمت كودكان و نوجوانان كه سرمایه های اصلی این كشورند خدمت كرد كه مربیان هنری باید با اندیشههای نو و كارآمد به نیازهای مخاطبان پاسخ دهند و با اخلاق نیك در غنی كردن اوقات فراغت كودكان و نوجوانان نقش پررنگی ایفا كنند.
7375 /1876
مقام كانون پرورش فكری كودكان فارس:
مسائل فرهنگی حلقه گمشده تعلیم و تربیت است
۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱
کد خبر:
82950089
شیراز- ایرنا- عضو شورای توسعه مدیریت كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان فارس حلقه گمشده در تعلیم و تربیت كودكان و نوجوانان را مسائل فرهنگی دانست و گفت:اوقات فراغت كودكان و نوجوانان به ویژه درتابستان باید با اهتمام بیشترو توجه به آموزههای دینی و فرهنگ غنی ایران پرشود.