۳ تیر ۱۳۹۷، ۸:۳۷
کد خبر: 82950845
T T
۰ نفر
اجراي دريابست با مديريت حراست شيلات مفيد است

بوشهر- ايرنا- مدير تعاوني صيادي بندردير استان بوشهر گفت: طرح دريابست درصورتي مقرون به صرفه و به سود صياد و دريا است كه حراست شيلات ابزار كنترل شديد و مديريت آن را بدست گيرد.

حسين بهشتي نژاد روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: در سال هاي اخير صيد غير مجاز ترال( كف روب) در آبهاي اين بندر شدت گرفته است.
وي اضافه كرد: اگر طرح دريابست اجرا شود به هيچ شناوري اجازه خروج داده نمي شود و مي توان شناورهاي متخلف را شناسايي و با آنان برخورد كرد.
مدير تعاوني صيادي بندردير اظهارداشت: ما مي توانيم صيادان را به شرط اينكه دريابست توسط حراست شيلات با ابزار قدرتي كه در اختيار دارد بطور جدي دريا كنترل كند و نگذارد شناوري غيربومي به صيد بپردازند، متقاعد به اجراي آن كنيم.
وي گفت: از طرف ديگر شيلات قول داده كه صيد ميگو را از اول مرداد براي صيادان آزاد كند كه اين هم براي دريا و صيادان خوب است.
بهشتي نژاد افزود: همچنين بيمه قبول كرده كه در مدت دريابست و ممنوعيت فعاليت صيادان، بيمه آنان منظور شود.
وي گفت: دريا نياز به نفس كشيدن و استراحت دارد و همه بايد از ذخاير دريايي محافظت كنند تا براي آيندگان حفظ شود.
روز گذشته جمعي از صيادان بوشهر با مراجعه به استانداري اين استان خواستار لغو اجراي طرح دريابست در اين استان شدند.
طرح دريابست پيش از آغاز صيد ميگو براي صيانت و حفاظت از نسل آبريان بويژه اين گونه اجرا مي شود و با اجراي آن درياروي وعمليات صيد و صيادي براي صيادان ممنوع است.
شيلات استان بوشهر، زمان اجراي طرح دريابست در محدوده آب هاي ساحلي خليج فارس در اين استان را از 10 تير تا آغاز فصل ميگو اعلام كرده است.
بندردير در فاصله 200 كيلومتري جنوب استان بوشهر يكي از بنادر بزرگ صيد و صيادي است كه بيش از 500 شناور، كشتي و قايق صيادي مشغول به صيد و صيادي هستند.
7207/6043**