۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۳۶
کد خبر: 82951515
T T
۰ نفر
جستجوي غرق شدگان زرينه رود مياندوآب وارد روز سوم شد

مهاباد- ايرنا- مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري مياندوآب گفت: تلاش امدادگران براي يافتن جسد 2 جوان كه در رودخانه زرينه رود اين شهرستان غرق شده بودند، وارد روز سوم شد.

يادگار لندنيان روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين جوانان مياندوآبي كه 2 روز پيش براي شنا وارد آب اين رودخانه شده بودند به علت شدت جريان آب غرق شدند.
وي اضافه كرد: شدت آب، وسعت و عمق زياد زرينه رود كار جستجوي اجساد اين جوانان را سخت كرده است.
وي با بيان اينكه كار جستجو از روز وقوع حادثه تاكنون استمرار داشته است، افزود: عمليات جستجو توسط ماموران هلال احمر شهرستان هاي مياندوآب و شاهيندژ و غواصان منطقه تا ساعت 20 روز گذشته ادامه داشت و از اولين ساعات امروز هم عمليات جست و جو آغاز شده است.
لندنيان با تاكيد بر اينكه عمليات جستجو تا پيدا شدن اجساد ادامه مي يابد، گفت: اين جوانان كه روز جمعه گذشته به ساحل زرينه رود در محدوده شهر كشاورز از توابع شهرستان شاهيندژ رفته بودند، به قصد شنا وارد آب شده و پس از دقايقي در آب اين رودخانه ناپديد شدند.
وي با تاكيد بر اينكه شهروندان خطر شنا در رودخانه ها، سدها و كانال هاي آب را بايد جدي بگيرند، گفت: با آغاز فصل تابستان بسياري از مردم به ويژه نوجوانان و جوانان علاقه‎ مند شنا به رودخانه ها و سدها روي مي آورند و اين اقدام در برخي از موارد موجب بروز حوادث جبران ناپذير مي شود.
لندنيان از خانواده ها درخواست كرد تا با توجه به وقوع حوادث متعدد غرق شدگي در فصل تابستان بيشتر مواظب فرزندان خود باشند و آنان را از شنا كردن در رودخانه ها با عمق زياد و كانال هاي آب منع كنند.
زرينه رود يكي از طولاني ترين رودخانه هاي آذربايجان غربي است كه از كوه هاي استان كردستان سرچشمه مي گيرد و پس از گذشتن از شهرستان هاي بوكان، شاهين دژ و مياندوآب به درياچه اروميه مي ريزد.
طول اين رودخانه 300 كيلومتر بوده و با آبريز آن به بيش از يكهزار و 100 كيلومتر مي رسد؛ زرينه رود بزرگترين تامين كننده آب درياچه اروميه به شمار مي رود.
شهرستان مياندوآب با بيش از 277 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است و سومين شهر پرجمعيت اين استان پس از اروميه و خوي محسوب مي شود.
9871/3093/3072