۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۳۹
کد خبر: 82951519
T T
۰ نفر
احزاب مذهبي پاكستان خواستار بازسازي قبرستان بقيع شدند

اسلام آباد - ايرنا - جمعي از مردم و هواداران احزاب مذهبي پاكستان با راهپيمايي و اجتماع در شهرهاي مختلف اين كشور تخريب قبرستان بقيع از سوي آل سعود را محكوم كرده و بازسازي قبور متبركه در اين مكان را خواستار شدند.

هشتم شوال، سالروز غم‌انگيز تخريب حرم شريف ائمه بقيع (ع) به دست وهابيان آل‌سعود است.
در اين روز در سال 1344 هجري قمري ، تفكر ارتجاعي وهابي‌گري به بهانه برداشت غلط از دين، مضجع شريف و حرم نوراني ائمه بقيع(ع) و صحابه بزرگوار را ويران كرده و به خيال خود، سنت پيامبر (ص) را احيا كردند.
به گزارش ايرنا شركت كنندگان در اين راهپيمايي ها از آل سعود به عنوان آل يهود ياد كرده و بازسازي هر چه زودتر بقيع را خواستار شدند.
مردم شيعه و اهل سنت پاكستان با شركت در برنامه‌هاي سالگرد تخريب قبرستان بقيع اعلام كردند نمي‌توان فقط بر پايه اعتقاد فقط يك فرقه، مكاني را كه براي همه مسلمانان مقدس است تخريب كرد.
اعضاي شركت كننده در اين راهپيمايي‌ها با انتشار بيانيه از سازمان كنفرانس اسلامي و سازمان ملل متحد خواستند براي بازسازي قبرستان بقيع وارد عمل شوند.
اين راهپيمايي در شهر اسلام آباد پايتخت اين كشور در محله 'آبپاره' برگزار شد.
اين روز به «يوم الهدم» (روز ويراني) مشهور است. تخريب بناها در بقيع توسط جريان وهابيت در عربستان سعودي براي از بين بردن اماكن زيارتي بود. تا آن زمان بر روي مقبره پيشوايان و ساير بزرگان اسلام كه در مدينه مدفون بودند گنبدها و بناهايي قرار داشت. پس از تسلط وهابيان بر مدينه آن‌ها ضمن تخريب قبور آثاري كه بر روي قبور قرار داشت را نيز از بين بردند.
آساق**6125**1663**