۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۷
کد خبر: 82951530
T T
۰ نفر
ساخت ماده نامرئی برای فریب دوربین های مادون قرمز

تهران– ایرنا- محققان نوعی ماده نامرئی ساختند كه اشیا و موجودات زنده از جمله انسان را از دید دوربین های مادون قرمز پنهان می كند.

به گزارش روز یكشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، اشیای گرم مانند بدن انسان و موتور وسایل نقلیه، گرما را در قالب پرتوهای نور مادون قرمز گسیل می كنند. اما به تازگی محققان دانشگاه ویسكانسین مدیسن در آمریكا ماده ای ساختند كه با هزینه پایین و وزن كم به سادگی امكان پنهان كردن این پرتوها را فراهم می كند. این ماده كه به صورت یك صفحه نازك با ضخامت كمتر از یك میلیمتر ساخته شده است، تقریبا 94 درصد از نور مادون قرمز را جذب می كند و در نتیجه اشیایی كه زیر این صفحه قرار می گیرند، به سادگی از دید دوربین های مادون قرمز مخفی می شوند.
این ماده جدید قادر است پرتوهای مادون قرمز با طول موج های پایین و متوسط را كه معمولا توسط منابع گرمایی با دمایی در حدود بدن انسان گسیل می شود، جذب كند.
همچنین محققان با تعبیه عناصر گرمایی الكترونیكی درون این صفحه توانستند فناوری جدیدی را برای فریب دادن دوربین های مادون قرمز ابداع كنند. با استفاده از این فناوری می توان اثر مادون قرمز اشیا را به گونه ای تغییر داد كه یك تانك از نظر این دوربین ها به عنوان گاردریل كنار خیابان دیده شود.
گزارش كامل این تحقیقات در نشریه Advanced Engineering Materials منتشر شده است.
علمی (6)**9259*2017
۰ نفر