۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۵
کد خبر: 82952426
T T
۰ نفر
چغاميش دزفول پايلوت طرح حذف تيراندازي در مجالس شد

دزفول - ايرنا - سرپرست فرمانداري دزفول گفت:طرح استاني حذف تيراندازي در مجالس شادي و عزا با استقبال اهالي روستاهاي بخش چغاميش دزفول با موفقيت اجرا شد.

امير عيسي زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت:از پارسال چند روستاي بخش چغاميش دزفول به عنوان پايلوت اجراي طرح كاهش تيراندازي در خوزستان انتخاب شدند كه با اجراي اين طرح و همكاري اهالي روستاها ، بزرگان و عشاير آمار تيراندازي در مجالس در اين روستاها به صفر نزديك شده است.
وي گفت:در سه ماه نخست پارسال 67 مورد تيراندازي در بخش چغاميش دزفول گزارش شده بود كه اين آمار امسال به هفت مورد كاهش يافته است.
سرپرست فرمانداري ويژه شهرستان دزفول اضافه كرد:90 درصد تيراندازي ها در دزفول در مجالس شادي و عزا بوده و 10 درصد ديگر نيز تيراندازي هاي بي هدف و شبانه اي است كه بدون هدف مي باشند.
وي گفت:در نظر داريم طرح كاهش تيراندازي در مجالس را در ديگر روستاهاي دزفول نيز اجرا كنيم تا شاهد كاهش حوادث ناگوار ناشي از تيراندازي باشيم.
عيسي زاده به افزايش كشف اسلحه هاي غيرمجاز در اين شهرستان اشاره كرد و گفت: كشف اسلحه در دزفول طي امسال 16 درصد افزايش يافته است.
وي به تلفات ناشي از اين تيراندازي ها نيز اشاره و افزود:از ابتداي امسال تاكنون يك مورد تيراندازي در جاده ميانرود به چغاميش اتفاق افتاد كه منجر به مرگ يك نفر شد و تلفات ديگري ناشي از تيراندازي در اين شهرستان گزارش نشده است .
وي بيان داشت:هر گونه تيراندازي در مجالس موجب رعب و وحشت مردم شده و به عنوان يك تخلف با آن برخورد مي شود اما تلاش مي شود با فرهنگ سازي و مشاركت بزرگان طوايف و عشاير اين رسم غلط حذف شود.
7278/6068