۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵
کد خبر: 82953308
T T
۰ نفر
برنامه اوقات فراغت دانش آموزان در 1195 پایگاه برگزار می شود

تهران-ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: بیش از 300هزار دانش آموز تابستان امسال در یكهزار و 195 پایگاه اوقات فراغت تحت پوشش قرار می گیرند.

عبدالرسول كریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه های آموزش و پرورش شهر تهران برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اظهار داشت: با شناسایی ظرفیت های هر منطقه همچون مراكز ورزشی، كانون ها، اردوگاه ها ضمن تهیه بانك اطلاعات برنامه هایی در این حوزه تدوین و شیوه نامه ای با عنوان «بهبود اوقافت فراغت» هفته پایانی فروردین ماه به مناطق و مدارس شهر تهران ابلاغ شد.
وی گفت: تابستان امسال بیش از 300هزار دانش آموز در پایگاه اوقات فراغت شامل 650 مدرسه دولتی، 350 مدرسه غیردولتی، 50 پایگاه سازمان دانش آموزی، 22 كانون فرهنگی تربیتی، 28 مدرسه تخصصی قرآن كریم، 19 پژوهشسرا، 60 سالن ورزشی، 10 استخر سرپوشیده و 6 اردوگاه تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به فعالیت پایگاه های تابستانی از 9 تیر تا 15 شهریورماه اظهار داشت: دانش آموزان با مراجعه به مدارس و یا نشانی اینترنتی http://tabestan96.medu.ir می توانند در پایگاه های اوقات فراغت ثبت نام كرده و از برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی، مهارتی، ورزشی، تفریحی و تربیتی پایگاه ها بهره مند شوند.
كریمی گفت: پایگاه های تابستانی با رویكرد «حمایت از كالای ایرانی» با هدف عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به پرورش نوجوانان و جوانان و ساحت های تربیتی آنان، توجه به مهارت های فردی و اجتماعی، روحیه خلاقیت، ابتكار، نوآوری، تقویت اعتماد به نفس، خودباوری دانش آموزان و ایجاد فضای شاداب و بانشاط برای آنان، جلب مشاركت بیشتر عوامل تربیتی، اولیا و مربیان در مدیریت اوقات فراغت دانش آموزان و تقویت و تعمیق محتوای فرهنگی و معنوی برنامه های تفریحی برپا می شود.
وی درباره هزینه های پایگاه های اوقات فراغت گفت: كمیته اوقات فراغت در سطح مناطق آموزش و پرورش تهران با حضور انجمن اولیا و مربیان، معاونت پرورشی، رئیس منطقه و مدیران مدارس تشكیل شده كه این كمیته درباره هزینه پایگاه ها تصمیم گیری می كند.
كریمی با اشاره به برنامه های اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران در تابستان گفت: این اداره امسال به صورت ویژه، برنامه های مختلفی را برای فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا در سطح مناطق، مدارس، مساجد و دارالقرآن ها برگزار می كند كه برگزاری كلاس های روخوانی، روان خوانی و حفظ، ترتیل خوانی، دوره های تفسیر قرآن كریم و احكام، محافل انس با قرآن كریم، مسابقه تفسیر قرآن، همایش تصویرسازی قرآنی و كارگاه آموزشی با موضوع خانواده در قرآن، راهكارهای جذب فرزندان به قرآن، نماز و... برای اولیا در مدارس از جمله این برنامه هاست.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، برگزاری كرسی تلاوت برای دانش آموزان در درالقرآنها و مدارس تخصصی قرآن، اردوی زیارتی امامزادگان شهر تهران، كلاس های امام شناسی، مهدویت و ...، تولید دست سازه های مذهبی برای دانش آموزان هنرستان ها در هنرستان ها، آموزش مداحی برای دانش آموزان، كتابخوانی گروهی با موضوع حجاب و عفاف برای دانش آموزان دختر، آموزش شعر و نویسندگی آیینی، نمایش فیلم های مذهبی برای دانش آموزان، كارگاه های آموزش عملی نماز و احكام روزه برای دانش آموزان دختر ورودی سوم ابتدایی و برای دانش آموزان پسر ورودی دوم دوره اول متوسطه، جلسات پرسش و پاسخ مذهبی و پیوند با محراب (مسجد، مدرسه و منزل) برای دانش آموزان در مدارس از دیگر برنامه های اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران در تابستان امسال است.
وی افزود: امسال با همكاری شهرداری تهران بخشی از برنامه های اوقات فراغت آموزش و پرورش در جهت شادابی و نشاط دانش آموزان در فرهنگسراها و مراكز فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی این نهاد برگزار می شود.
كریمی با اشاره به برگزاری اردوی نیمروزه بازدید از باغ موزه دفاع مقدس با همكاری شهرداری تهران اظهار داشت: بیش از 7هزار و 500 دانش آموز در این اردو شركت كرده و با ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت آشنا خواهند شد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، برگزاری برنامه «تكاور كوچك» را از دیگر برنامه های این نهاد برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان عنوان كرد و گفت: این برنامه از نهم تیرماه با همكاری ارتش جمهوری اسلامی در كانون فرهنگی تربیتی شهیدمفتح برگزار شده و بیش از 8هزار دانش آموز در آن شركت خواهند كرد.
وی با اشاره به برگزاری سی و دومین دوره اردوهای متمركز تابستانی افزود: بیش از 4هزار و 400 دانش آموز از تشكل ها؛ بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، پیشتازان و فرزانگان و سازمان دانش‌آموزی، دانش آموزان استثنایی با تاكید بر دانش آموزان مناطق محروم از 23 تیرماه تا 15شهریورماه در این اردوهای چهار تا پنج روزه در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید رجایی رامسر شركت كرده و از برنامه های فرهنگی و تفریحی بهره مند می شوند.
كریمی گفت: شهر تهران از سوم تا ششم تیرماه در اردوگاه شهید باهنر میزبان دوره های آموزشی برای مشاوران پایگاه های انتخاب رشته كنكور سراسری از استان های كشور است كه این دوره ها توسط مدرسان متخصص برگزار می شود.
تهرام/7245/ 1539
۰ نفر