۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۲
کد خبر: 82955842
T T
۰ نفر

طلاق در اردبيل كاهش يافت

۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۲
کد خبر: 82955842
طلاق در اردبيل كاهش يافت

اردبيل - ايرنا - معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان اردبيل گفت: ايجاد و راه اندازي مراكز مشاوره ازدواج زمينه كاهش طلاق در اردبيل را فراهم كرده است.

به گزارش ايرنا ، يوسف خدادادي روز پنجشنبه در جلسه پيشگيري از وقوع جرم اردبيل به بحث طلاق بعنوان يك معضل اجتماعي پرداخت و افزود: متاسفانه در سال 1395 با افزايش 21.2 درصدي طلاق در استان مواجه بوديم كه زنگ هشداري براي همه مردم و مسئولان بود.
وي گفت: در سايه اقدامات انجام شده در سال 1396 برغم اينكه پنج درصد افزايش مراجعات به محاكم خانواده وجود داشت ميزان طلاق در استان 5.2 درصد طلاق كاهش يافت.
وي اظهار داشت: در كاهش آمار طلاق تمامي نهادهاي مرتبط با موضوع از جمله بهزيستي، استانداري، علوم پزشكي، معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان دخيل بودند.
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان اردبيل همچنين افزود: اقدامات ديگري همچون مشاوره گروهي و آموزش پيش از ازدواج براي كاهش طلاق بايد مورد توجه قرار بگيرد.
وي افزود: هم اكنون 6 مركز در اردبيل و در بقيه شهرستان ها يك مركز فعال مي باشد و زوجين قبل از مراجعه به محاكم خانواده به اين مراكز معرفي مي شوند تا اختلافات خود را با صلح و سازش حل و فصل كنند.
6018/6016