۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶
کد خبر: 82957098
T T
۰ نفر
پروانه فعاليت 2 دفتر مسافرتي در رفسنجان تعليق شد

كرمان - ايرنا - رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان رفسنجان گفت: پروانه فعاليت 2 دفتر خدمات مسافرتي و گردشگري اين شهرستان به دليل رعايت نكردن برخي از قوانين مرتبط به حالت تعليق درآمد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان حسن حسيني با اشاره به نظارت مستمر كارشناسان اداره ميراث فرهنگي رفسنجان از دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري افزود: اين شهرستان داراي 11 دفتر خدمات مسافرتي، سه هتل، 2 سفره خانه و يك مجتمع گردشگري است كه در ايام تعطيل و غير تعطيل به مسافران و گردشگران خدمات ارائه مي كنند.
وي با بيان اينكه اين شهرستان داراي جاذبه هاي گردشگري و بناهاي تاريخي منحصربفردي است بيان كرد: هر ساله تعداد زيادي از مسافران و گردشگران از جاذبه هاي ديدني رفسنجان ديدن مي كنند.
وي ادامه داد: شهرستان رفسنجان به همين نسبت برگزاري تورهاي غيرمجاز توسط افراد غيرمتخصص و غيرمرتبط با گردشگري را نيز شاهد است كه اداره كل ميراث فرهنگي استان كرمان را با مشكلاتي مواجه كرده است.
حسيني اظهار داشت: با توجه به آغاز تعطيلات تابستان و افزايش تقاضاي سفر، برخي افراد بدون مجوز رسمي از اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با هزينه كمتر و تبليغ در فضاي مجازي با عناويني همچون تورهاي طبيعت گردي، كوهنوردي، كوير و غيره و حتي تورهاي لحظه آخري بدون رعايت قوانين فروش تور اقدام به جذب مسافر مي كنند كه به دليل تفاوت اندك قيمت با استقبال مردم مواجه مي‌ شود.
وي تاكيد كرد: بر اساس قانون فقط دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري داراي مجوز از سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مجاز به برگزاري تورهاي سياحتي داخلي و خارجي هستند و ارائه خدمات تور توسط افراد حقيقي و حقوقي غيرمجاز تخلف بوده و طبق قوانين با متخلفان در اين حوزه برخورد خواهد شد.
138 دفتر خدمات مسافرتي در استان كرمان فعاليت دارند كه 50 درصد آنها در زمينه اجراي تورها ورودي و خروجي فعاليت مي كند.
استان كرمان با هفت اثر ثبت جهاني، 700 اثر ثبت ملي و هزاران جاذبه تاريخي و طبيعي از مقاصد مهم گردشگري كشور به شمار مي رود.
رفسنجان در فاصله 150 كيلومتري شمال مركز استان قرار دارد.
3029/7437