۹ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۲۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85582359
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

امسال ۱۵ تور غیرمجاز گردشگری در چهارمحال و بختیاری متوقف شد
عکس آرشیوی است

شهرکرد- ایرنا- رییس اداره نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۱۵ تور غیرمجاز گردشگری در استان شناسایی و از فعالیت آن جلوگیری شد.

جواد عبدالهی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تورهای غیرمجاز که بیشتر از استان به مقصد استان‌های دیگر در حرکت بودند مورد پیگیری و در خروجی استان بازرسی شده و از ادامه حرکت آنها جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: این تورهای غیرمجاز بدون داشتن مجوز از اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت داشتند و نداشتن بیمه و راهنما از دیگر تخلفاتی بوده که متوجه این تورهای غیرمجاز است.

رییس اداره نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری همچنین از پلمب هفت واحد اقامتی بوم‌گردی در استان خبر داد و گفت: ۲ مورد در شهرستان کوهرنگ، ۲ مورد در شهرستان فارسان و سه مورد واحد بوم‌گردی بدون مجوز در شهرستان سامان شناسایی و این واحدها با دستور مقام قضایی پلمب شده است.

عبدالهی با اشاره به نظارت مستمر بر فعالیت دفاتر خدمات گردشگری، تورها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سایر تاسیسات گردشگری، تصریح کرد: علاوه‌بر بازرسان این اداره، روسای ادارات میراث فرهنگی هر یک از شهرستان‌ها نیز در این خصوص فعال هستند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت است.

این استان همچنین ۷۲۷ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد که شامل ۶۲۸ اثر غیرمنقول، پنج اثر منقول، ۷۸ اثر ناملموس و ۱۷ اثر طبیعی است که هر یک از این آثار جاذبه‌ای دیدنی برای دوستداران تاریخ و طبیعت‌گردی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha