۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۶
کد خبر: 82958547
T T
۰ نفر

مدیریت مصرف برق برای پرهیز از خاموشی ضروری است

۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۶
کد خبر: 82958547
مدیریت مصرف برق برای پرهیز از خاموشی ضروری است

مشهد- ایرنا- معاون برنامه ریزی و تحقیقات شركت برق منطقه ای خراسان گفت: با توجه به افزایش دما طی روزهای اخیر شاهد افزایش بی سابقه مصرف برق هستیم لذا برای جلوگیری از اعمال خاموشی بیش از هر زمان دیگر مدیریت مصرف برق ضروری است.

حسین محمودی عصر یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همكاری مردم با سیاستهای اصلاح الگوی مصرف برق به ویژه مدیریت مصرف در ساعتهای اوج بار كمك شایانی به این صنعت در تامین برق مطمئن و پایدار برای تابستان امسال است.
وی ظرفیت تولید نیروگاههای برق را در استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی پنج هزار و 420 مگاوات اعلام و بیان كرد: سه میلیون و 346 هزار و 663 مشترك در سطح این سه استان مصرف كننده نیروی برق هستند.
معاون شركت برق منطقه ای خراسان ادامه داد: با اجرای طرحهای مدیریت مصرف، همكاری صنایع بزرگ كشور و مدیریت بار آنها تابستان امسال دو هزار و 300 مگاوات برق تامین خواهد شد. در این چارچوب سهم همكاری مشتركان فوق توزیع صنایع استانهای سه گانه خراسان در زمان اوج مصرف 100 مگاوات است.
وی گفت: با توجه به افزایش دمای هوا مدیریت مصرف برق ضروری است لذا مشتركان باید با اقدامات خاص نظیر تنظیم كولر آبی روی دور كند، تنظیم كولر گازی روی 25 درجه و استفاده نكردن از جاروبرقی، لباسشویی و ظرفشویی در زمان اوج مصرف در كاهش مصرف برق همراهی لازم را داشته باشند.
اوج بار مصرف برق پارسال در خراسان رضوی 55 هزار مگاوات بود كه پیش بینی می شود این رقم امسال با رشد پنج درصدی به 58 هزار مگاوات برسد.
7489/1858