۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۴۸
کد خبر: 82958622
T T
۰ نفر

معلمان آمریكایی آموزش حمل سلاح می بینند

۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۴۸
کد خبر: 82958622
معلمان آمریكایی آموزش حمل سلاح می بینند

تهران-ایرنا- معلمان آمریكایی برای آمادگی به هنگام وقوع تیراندازی در مدارس،به طور مخفیانه نحوه حمل و استفاده از سلاح را آموزش می بینند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، یك گروه غیرانتفاعی موسوم به «فستر» كه پس از كشته شدن 20 كودك در سال 2012 در مدرسه ابتدایی «سندی هوك» تاسیس شد، بیش از یك هزار و 300 كارمند مدارس آمریكا راكه اكثرشان در اوهایو هستند، در زمینه نحوه استفاده از اسلحه در صورت وقوع تیراندازی در مدارس آموزش می دهند.
براساس اعلام گروهی فعال در زمینه محدود كردن سلاح گرم در آمریكا، ایالات متحده تنها كشور توسعه یافته در جهان است كه تقریبا هر هفته یك مورد تیراندازی در مدارس آن روی می دهد.
خشونت های مسلحانه در آمریكا حدود 33 هزار نفر را در سال به كشتن می دهد. بیش از 214 هزار دانش آموز آمریكایی از سال 1999، تیراندازی در مدارس را تجربه كرده اند.
در حالی كه تیراندازی در مدارس آمریكا شدت یافته و كنگره برای مقابله با این مساله ناكام مانده است، گروه فستر حتی قبل از حمایت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این كشور از مسلح كردن معلمان، لزوم اقدام در این زمینه را احساس كرد.
به موجب قانونی كه در كلورادو به اجرا در می آید، حمل سلاح به محوطه مدارس به جز برای گارد امنیتی و ماموران مسئول اجرای قانون برای برقراری امنیت در مدارس، ممنوع است.
این در حالی است كه 24 تن از كاركنان مدارس كلورادو طی چند روز گذشته در یك دوره آموزشی در زمینه حمل سلاح به مدارس شركت كرده اند.
گروه فستر، مدارس آمریكایی را ترغیب می كند تا كاركنان خود را به عنوان اقدامی بازدارنده در مواجهه با موارد تیراندازی، مسلح كنند.
از ابتدای سال جاری میلادی تا اواخر ماه می (اوایل خرداد ماه)، 23 مورد تیراندازی در مدارس آمریكا روی داده و شماری كشته و زخمی برجا گذاشته است. به طور متوسط، بیش از یك مورد تیراندازی در هفته در این مدت اتفاق افتاده است.
یكی از شدیدترین این حملات، 18 ماه می (28 اردیبهشت ماه) در دبیرستان «سانتافه» در تگزاس روی داد كه بر اثر آن 10 نفر كشته و 10 تن زخمی شدند.
شبك**اروپام**9109**1708