۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۵۵
کد خبر: 82958627
T T
۰ نفر
هفته فیلم ایتالیا در ایران با اكران پدر جواننا آغاز شد

تهران - ایرنا - هفته فیلم ایتالیا در تهران كه در ذیل برنامه‌ «ایتالیا، فرهنگ‌ها، مدیترانه 2018» تدوین شده است، عصر امروز - یكشنبه - با حضور سفیر ایتالیا در تهران و اكران فیلم «پدر جواننا» افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، سفیر ایتالیا در تهران پیش از اكران فیلم طی سخنانی گفت: یكی از راه های بیان احساسات میان مردم دو كشور ایران و ایتالیا سینما است.
مائورو كنچاتوری با اشاره به اینكه هفته فیلم ایتالیا را در بسیاری از كشورهای دنیا برگزار كرده ایم، گفت: اما این برنامه در ایران معنا و مفهوم خاص و ویژه ای دارد به این معنی كه ایتالیایی ها و ایرانی ها همواره برای نشان دادن احساسات خود از نشانه های مشتركی استفاده می كنند.
سفیر ایتالیا در ایران، ادامه داد: امروز و همزمان با افتتاحیه هفته فیلم ایتالیا در تهران فیلم «پدر جواننا» به كارگردانی پوپی اواتی نمایش داده خواهد شد كه از جمله آثار مهم و تاثیر گذار سینمای ایتالیا با بازی هنرمدان مطرح است.
كنچاتوری خاطرنشان كرد: امیدوارم استقبال شما از هفته فیلم ایتالیا مانند امروز ادامه دار باشد و از دیدن فیلم هایی كه انتخاب شد‌ه‌اند لذت ببرید.

**امسال نخستین هفته فیلم خانه هنرمندان را به ایتالیا اختصاص دادیم
مجید رجبی‌معمار رئیس خانه هنرمندان نیز در این آیین با اشاره به اینكه یكی از وظایف جدی خانه هنرمندان ایجاد ارتباط فرهنگی و هنری با سایر كشورهای دنیا است، گفت: ما این وظیفه را مخصوصاً با كشورهای كه جایگاه بالایی در حوزه فرهنگ و هنر دارند با برگزاری مراسم هایی مثل هفته فیلم برگزار می كنیم.
وی افزود: سال گذشته هفت، هفته فیلم از كشورهای مختلف در خانه هنرمندان برگزار كردیم و خوشحالیم كه امسال نخستین هفته فیلم با كشور ایتالیا آغاز كرده ایم.
رئیس خانه هنرمندان، ادامه داد: اولین نمایشگاه عكس گالری خانه هنرمندان امسال نیز با عكس های یك عكاس جوان ایتالیایی افتتاح شد كه اتفاقا مورد استقبال نیز قرار گرفت.
رجبی‌معمار، گفت: در كنار هفته فیلم ایتالیا دو كارگاه تخصصی درباره طراحی صحنه و جلوه‌های ویژه با حضور هنرمندان ایتالیایی برگزار خواهد شد كه در رشد اطلاعات جوانان علاقمند به سینما در ایران بسیار مفید است.
وی خاطرنشان كرد: قطعا سینما دوستان از این هفته فرهنگی و نمایش فیلم های ایتالیایی در ایران استفاده خواهند برد و امیدواریم تجربه خوبی برای ما باشد.

**به دنبال تبادل اطلاعات در سینما هستیم
وینچنزو، مسئول فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران نیز در این مراسم، گفت: هدف از برگزاری برنامه‌ «ایتالیا، فرهنگ‌ها، مدیترانه 2018» كه در ذیل آن هفته فیلم ایتالیا دركشورهای مختلف برگزار می شود شناساندن صنعت سینمای ایران از جمله كارگردانان، بازیگران و عوامل فنی سینمای ایتالیا به دنیا مخصوصا كشورهای خاور میانه است.
وی به برگزاری دو كارگاه در كنار این هفته فیلم در تهران اشاره كرد و توضیح داد: برگزاری این كارگاها به این معناست كه تنها به دنبال نمایش فیلم نیستیم بلكه تبادل اطلاعات و فهم درست از عوامل فنی سینما نیز برایمان اهمیت دارد.
مسئول فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران خاطرنشان كرد: این برنامه با همكاری و حمایت خانه هنرمندان ایران برگزار می شود كه امیدواریم بهر كافی را مخاطبان سینما دوست ایرانی از آن ببرند.

**برنامه نمایش فیلم ها
به گزارش ایرنا، در اولین روز این رویداد سینمایی دوشنبه 11 تیر و از ساعت 18 فیلم «شیاطین سن پترزبورگ» به كارگردانی جولیانو مونتالدو به روی پرده می‌رود.
همچنین فیلم «دوران كودكی دوم» اثر پوپی آواتی ساعت 18 روز سه‌شنبه 12 تیر نمایش داده می‌شود. در ساعت 18 روز چهارشنبه 13 تیر فیلم «جشن» به كارگردانی ممیو كالو پرستی به روی پردهمی رود.
فیلم «ایتالیا در یك روز» اثر گابریل سالواتورس ساعت 18 روز پنج‌شنبه 14 تیر به نمایش در خواهد آمد. در روز پایانی هفته سینمای ایتالیا ساعت 18 روز جمعه 14 تیر فیلم «ورود وانگ» به كارگردانی مشترك آنتونیو مانتی و ماركو مانتی به نمایش در خواهد آمد. فیلم‌های هفته سینمای ایتالیا در ایران به زبان اصلی و با زیرنویس‌های فارسی و انگلیسی به نمایش درمی آیند.
همزمان با برگزاری هفته سینمای ایتالیا دو كارگاه آموزشی برپا می شود؛ در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان نوئمی ماركیكا، طراح صحنه و لباس ایتالیایی ساعت 16 چهارشنبه 13 تیر كارگاه «بودجه خلاقیت را محدود می‌كند؟» را برگزار می كند.
همچنین در روز پایانی هفته سینمای ایتالیا كارگاه «جلوه‌های ویژه و تولید نهایی» با تدریس ویتو پینكه‌ننا، كارشناس جلوه‌های ویژه و تولید نهایی ساعت 16روز جمعه 15 تیر در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.
فراهنگ**9246** 1418
۰ نفر