۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۹
کد خبر: 82959123
T T
۰ نفر
پنج بانوي بسكتباليست فارسي دراردوي تيم ملي حضور دارند

شيراز – ايرنا – پنج بسكتباليست از استان فارس در اردوي تيم ملي بسكتبال با ويلچر بانوان براي حضور در بازي هاي پارا آسيايي 2018 جاكارتا حضور دارند.

رئيس هيات ورزش جانبازان و معلولان فارس دوشنبه در گفت و گو با ايرنا اعلام كرد: اين اردو هم اينك با حضور 21 بازيكن زير نظر آذر همايون پور در كمپ تيم ملي جانبازان و معلولان در تهران در حال برگزاري است و تا هفدهم تير ماه ادامه دارد.
مختار نورافشان افزود: ناهيد كرمي، ندا فراستي، سميه كهزادپور، سارا روستا و زهرا طحاني ورزشكاران دعوت شده از استان فارس در اين اردو هستند كه فارس بيشترين سهميه در بين بازيكنان دعوت شده دارد.
وي اضافه كرد: تيم ملي بسكتبال با ويلچر بانوان ايران تا آغاز بازيهاي پارا آسيايي 6 مرحله اردو برگزار خواهد كرد و در نهايت تركيب تيم ملي مشخص خواهد شد.
تيم ملي بسكتبال با ويلچر بانوان ايران خود را براي سومين دوره بازي هاي پاراآسيايي كه از يازدهم لغايت بيست و يكم مهر 97 در شهر جاكارتا پايتخت اندونزي برگزار مي شود، آماده مي كند.
كاروان ورزشي جانبازان و معلولان ايران قرار است در رشته هاي دو و ميداني، پينگ پنگ، تيراندازي، تيرو كمان، شنا، واليبال نشسته، دوچرخه سواري، بسكتبال با ويلچر، بوچيا و بدمينتون در بخش بانوان و آقايان در رقابت هاي پاراآسيايي 2018 جاكارتا شركت كند.
بوچيا (boccia) نوعي ورزش ويژه معلولان جسمي‌- حركتي است و شيوه كلي بازي چنين است كه يكي از گروه‌ها توپ سفيد را به نقطه دلخواه و با شرايط مساعد خود پرتاب و سپس توپ رنگي خود را هر چه نزديك‌ تر به سمت توپ سفيد (جك) پرتاب مي‌كند.وقتي نوبت بازيكن مقابل رسيد او نيز بايد سعي كند كه توپ رنگي خود را خيلي نزديك‌ تر از توپ‌هاي بازيكن مقابل پرتاب كند، در غير اين صورت توپ‌هاي بيشتري را از دست خواهد داد و در نهايت امتياز كمتري كسب مي‌كند.
ورزشكاران جانباز و معلول ايران در دومين دوره اين بازي ها كه در سال 2014 در شهر اينچئون كره جنوبي برگزار شد با 37 طلا، 54 نقره و 31 برنز به مقام سوم آسيا دست يافتند.
7368 /1876