۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۱
کد خبر: 82959554
T T
۰ نفر

ارتش سوريه بر 58 درصد استان درعا مسلط شد

۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۱
کد خبر: 82959554
ارتش سوريه بر 58 درصد استان درعا مسلط شد

دمشق- ايرنا- نهاد موسوم به ديده بان حقوق بشر سوريه اعلام كرد كه ارتش و نيروهاي مسلح سوريه پس از چند روز عمليات، كنترل 58 درصد استان درعا را به دست گرفتند.

به گزارش ايرنا، نهاد موسوم به ديده بان حقوق بشر وابسته به مخالفان سوري روز دوشنبه در جديدترين گزارش خود به پيشروي سريع ارتش سوريه در دو بخش شرقي و غربي استان درعا اعتراف كرد.
رسانه هاي نزديك به تروريست ها نيز امروز از هلاكت 82 تروريست در عمليات ارتش سوريه در استان درعا خبر دادند‌.
پيشروي هاي ارتش سوريه در استان درعا در جنوب اين كشور همچنان با سرعت و برخلاف پيش بيني هاي اوليه ادامه دارد و صبح امروز موفق شد به هفت كيلومتري گذرگاه مرزي 'نصيب' در مرز اردن برسد.
تسلط ارتش سوريه بر منطقه مرزي با اردن تاثير مهمي بر مناطق جنوبي دارد، بويژه اينكه نيروهاي مسلح سوري در جنوب و 'باديه' پيشروي هاي خوبي داشته است.
مقامات كشور اردن بارها در همه نشست ها اعلام كرده اند كه از تسلط يافتن ارتش سوريه بر گذرگاه مرزي 'نصيب - جابر' حمايت مي كنند و آماده بازگشايي جاده دمشق - امان هستند.
ارتش سوريه با آغاز عمليات آزادسازي استان درعا در 11 روز گذشته تاكنون، با شكست گروه هاي تروريستي بر بيش از 65 شهرك و روستا مسلط شده است.
يگان هاي ارتش سوريه در اين مدت افزون بر 70 درصد از شرق استان درعا را از گروه هاي تروريستي پاكسازي و بر آن مسلط شده اند.
تروريست ها در اين مناطق هنگام فرار مقادير زيادي سلاح و مهمات برجاي گذشتند و خطوط پشتيباني آنها با كشور اردن نيز قطع شده است.
در همين حال ديروز با زمين گذاشتن سلاح از سوي گروه هاي مسلح در شهر 'بصري الشام'، اين گروهها با ورود ارتش سوريه به اين شهر مهم و راهبردي در جنوبي ترين منطقه اين كشور و در نزديك مرز با اردن موافقت كرده و پرچم سوريه در قلعه اين شهر به اهتزار در آمد.
نيروهاي مسلح سوريه همچنين با پيوستن افراد مسلح شهرك هاي 'كرك شرقي'، 'غاريه غربي' و 'غاريه شرقي' در جنوب شرق استان درعا به آشتي ملي، وارد اين مناطق شدند و كار جمع آوري سلاح هاي افراد مسلح آغاز شد.
در روزهاي اخير بيش از يك هزار و 150 نفر از تروريست ها در دو گروه شامل 400 و 650 نفر به دنبال عمليات ارتش سوريه در جنوب اين كشور و با توجه به اوضاع اين مناطق و فشارهاي ناشي از بمباران هاي ارتش، خود را تسليم كرده اند.
ارتش سوريه عملياتي را از روز 11 قبل از سه محور 'البستان'، 'پدافند هوايي' (حران) و 'صما الهنيدات' عليه تروريست ها در شرق استان درعا آغاز كرد.
پس از آزاد سازي مناطق اشغالي غوطه شرقي و غوطه غربي در استان 'ريف دمشق'، هم اكنون همه نگاه ها متوجه استان درعا شده كه در جنوب سوريه در مجاورت مرز اردن و بلندي هاي اشغالي جولان سوريه قرار دارد.
ارتش سوريه در صدد تسلط يافتن بر مرزهاي اين كشور با اردن است و اين نبرد همچنين بي هيچ شك و ترديدي به تلاش هاي رژيم صهيونيستي براي ايجاد منطقه بي طرف در جنوب اين كشور پايان داده و امكان بازگشايي گذرگاه مرزي بين اردن و سوريه را فراهم خواهد كرد.
اردن در ماه هاي اخير به خاطر افزايش مشكلات اقتصادي و بسته شدن گذرگاه نصيب در هشت سال گذشته همواره خواستار بازگشايي اين گذرگاه بوده است.
بر اساس برخي آمارها بيش از 360 هزار تروريست از 101 كشور جهان در بيش از 100 گروه تروريستي در جريان بحران سوريه حضور دارند، ولي نتوانسته اند تاكنون به اهداف مورد نظر حاميان خود برسند.
اين گروه هاي تروريستي از كشورهاي مختلفي از جمله عربستان، امارات و آمريكا تامين مالي و نظامي مي شوند. در عين حال به دليل اختلافات اهداف اين كشورها در سوريه، گروه هاي تروريستي در اكثر مواقع با يكديگر درگير مي شوند و غيرنظاميان را هدف قرار مي دهند.
خاورم**8005*1049